fredag 18 januari 2008

Shopping

Maken, M och S behöver nya skor och eftersom barnbidraget kom idag bestämdes att dom skulle inhandlas ihop med en hoper andra grejer på det stora köpcentret på andra sidan staden. Maken är fortfarande sjuk och mer eller mindre ligger i sängen eller framför TV:n och ser ut som en levande lik. Så han kunde inte följa med. M vägrade att följa med så det slutade med att jag, S och L åkte. Första stoppet var skoaffären. Ett par är bättre än inget var min tanke. Men till saken hör att S lilltår ser ut som blå ballonger och har gjort det ett tag. Dom gör ont också. Att prova skor i det tillståndet är ingen hit kan jag säga! Resultatet inga skor! Klädaffären var nästa stopp. Maken fick presentkort på valfri affär av sitt jobb i julklapp så hans julklapp omvandlades till trosor åt L och en pyamas åt S. Det blev pengar kvar men maken ska få utnyttja sin julklapp lite själv också. Sen handlade vi klänningar på rea och tights till S. Godis till smågrisarna. Grejer på apoteket (som jag skrivit förut, jag tror att det är en yrkesskada som gör att jag måste ha så mycket apoteks grejer hemma) nästan 600 kronor gick det på denna gång, puh! Två presenter blev det också. En brevlåda som L ska få när hon fyller till sin lekstuga. Sen en sak till min pappa också men det skriver jag inte vad det är, om han läser detta. Hela kalaset gick på 1200 kronor. Jag betalade med kort hela tiden så det blev lite av en chock när jag kom hem och såg summan. Så mycket handlade jag ju inte eller? Fast det är klart apoteket kostade ju som sagt var nästan 600 så det övriga kostade ju också ungefär 600. Ännu mer positivt? är att vi fortfarande ligger 1500 kronor under vårat budgeterade rörliga belopp.
Jag har vunnit två auktioner på Tradera idag också. Sen har jag en sak som någon försökte sno av mig som jag ska försöka sno tillbaka senare, den går ut senare ikväll.
På hemmafronten har jag inte hunnit så mycket. Vi gick på "stan" hela eftermiddagen. Jag har bäddat rent i alla sängar, tvättat två maskiner tvätt, lagt in en maskin med torkad tvätt och byt i grisburen. Jo jag har sagt upp två tidningar, så jag har sparat 450 kronor. Jag har en förmåga att falla för alla erbjudanden typ tre tidningar och en duk för 49 kronor. Sen får jag mina tre nummer glömmer att säga upp den och får ytterligare tre nummer och ett inbetalnings kort på ett par hundra. Måste sluta med den ovanan. Jag gillar oftast inte ens tidningarna utan tar dom bara för grejerna. Som i slutändan blir mycket billigare att köpa utan tidningarna!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...