onsdag 9 januari 2008

Dagis och jobb och mindre jobb

L vägrade somna igår kväll. Klockan hann passera midnatt innan hon mötte John Blund. Den kombinationen ihop med att dagis började idag och det var dags att gå upp halv 9 gick inte så bra ihop! Jag vet inte om det var bristen på sömn eller jullovet som gjorde att L inte alla ville vara på dagis idag. Hon var jättemammig när jag lämnade henne. Det hade gått bra sen. Men nu förtiden vill hon alltid gå hem det ville hon aldrig förut. Då snurrar mammahjärnan som vanligt. Det kanske är för att hon inte får vara med? Hon har sagt det någon kväll vid läggning att hon inte får vara med. Men enligt fröknarna så får hon det. Får hon inte vara med vad kan det bero på? Hennes tal? Att hon är så lite på dagis? Hennes tider på dagis? Dom höll ju talpedagogen på och ojade sig över förra gången.
Kände imorse att jag började få en bekant smärta i nedre delen av ryggen. Jag blev påkörd för flera år sedan. Bilen blev bara skrot men jag fick bara en smäll i ryggen. Känner av det ibland när jag har jobbat för mycket. Jag vill inte sjukskriva mig från min tjänst så det blir timjobbet på det privata boendet som ryker. Mailade chefen idag och sa ifrån fredagen och nästa lördag. Jag begärde läskvitto men har fortfarande inte fått något svar. Så om hon har läst det eller inte förtäljer inte historien. Men jag orkar inte jobba på fredag i alla fall så jag får väl kanske jaga henne imorgon - fortsättning följer.
Jobbade kvällen enligt mitt schema. Men nu är jag ledig i 4 dagar och ska försöka vila upp ryggen. Det var ett lagom flöde av jobb. Jobbade med M och det är alltid lika roligt. Hon är jättetrevlig och har talets gåva. Önskar att jag också hade det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Alla "har nåt". En del talets gåva och andra tex en fantastisk förmåga att koka soppa på en spik ;-)
Dito - det är lika kul för mig när DU jobbar!
Var rädd om ryggen. Låt den INTE vila, men heller inte slita. Lagom är bäst. Särskilt lagom med promenader. / M

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...