lördag 26 januari 2008

Matbudget

Var på ICA för den sedvanliga mathandlingen. L hoppade upp och ner i bilen för hon skulle få köra bilvagn. Till stor förtvivlan fanns det inga bilvagnar kvar. L fällde stora krokodiltårar och blev inte glad igen förens hon fick välja yoghurt, vilken hon ville, det blev "bebisyoghurtar". Räknade ihop maten för januari när vi kom hem. 2315 kronor har vi handlat mat för denna månad. 685 kronor mindre än beräknat. Övriga budgeten har vi överskridit lite men inte så mycket som 685 så vi gick på plus denna månad - bra gjort om jag får säga det själv.
När vi kom hem fick L åka trampbil. En bra sak med denna tråkvinter - L kan åka trampbil. Hon älskar bilar i alla former.
Annars har dagen ägnats åt hemmapyssel. Jag har bland annat bakat bröd och gjort yoghurt. Till kvällsmat blev det Taco, en familje favorit.

Till min stora sorg mår det ena marsvinet som vi sålde inte alls bra. Han har tydligen avmagrat väldigt mycket på kort tid. Hans nya ägare hade varit med honom till veterinären. Som trodde på tarminfektion eller tumör. Veterinären kände ingen tumör men den kan sitta så att den inte känns. På grund av det så har han fått brist på B-vitamin. Erbjöd mig att ta tillbaka honom men hon hade fäst sig vid honom så mycket att hon ville behålla honom. Jag är glad över att hon tycker om honom men hade velat få tillbaka honom eftersom han inte mår bra.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...