onsdag 30 januari 2008

Jobberbjudande och feghet

Tvättade en maskin tvätt. Frågade alla igår kväll innan jag la in tvätten i maskinen om någon hade någon mer tvätt. Det hade ingen. Körde igång maskinen direkt imorse. Sen när jag gick in i badrummet vad ligger där - jo en jättehög med mer tvätt. Någon har kommit på (som så många gånger förut) att javisst ja jag måste plocka ur gympakläderna eller den här tröjan var visst smutsig eller något liknande. Känns som om det är aldrig är tomt i tvättkorgen. Tänkte prova askluten men jag fegade ur. Tänkte att jag provar den på sängkläderna på fredag. Dom har vi så många av så misslyckas det är det inte en så lika stor förlust som om vi skulle förlora några kläder. Vet inte vad jag inbillar mig eftersom folk har tvättat med det förr. Att det ska bränna hål på kläderna eller något jag vet inte!
På förmiddagen ringde en chef från ett område som jag aldrig har fått betalt av men har jobbat på via ett uthyrningsföretag. Det området hör till det jag har på kvällarna nu med så jag är van där. Hur som helst så ringde chefen från det området idag och undrade om jag ville jobba extra för dom i sommar. Jag sökte jobb där för flera år sedan efter att uthyrningsföretaget hade konkursat, jag fick jobbet med var tvungen att gå en datakurs. När kursen var blev farmor som skulle ha varit barnvakt sjuk alltså kunde jag inte gå. När jag ringde chefen för att säga det blev hon jättearg och tyckte att jag kunde ta med L på kursen. Hon var 1 år då och kursen var mellan 8.00 - 16.00. Det tyckte inte jag var så lämpligt, då kallade hon mig svikare med mera andra fulare ord. Då sa jag att hon kunde ta sitt jobb och stoppa upp det någonstans. Den här chefen var kompis med den chefen så efter det har det varit knäpptyst därifrån. Hon fick sparken strax efter det här hände men det har varit tyst ändå fram tills nu. Känns skönt som om jag har fått revanch!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...