tisdag 1 januari 2008

Pysseldag

Jag har haft en pysseldag. Jag har stickat en mobilvante som jag fick tips om av min kompis Y. Eftersom jag egentligen inte kan sticka så ser den ut som den gör. Så Y jag vill fortfarande gärna ha en mobilvante om du vill sticka en till mig. Jag tänkte ge den till S och om den blev bra tänkte jag massproducera mobilvantar till jul. Men S ville inte ha den så då kan ni tänka er hur den blev. Så det blir ingen massproduktion.
Sen har jag sytt en kudde till badkaret av en kasse från HM. Den blev faktiskt riktigt bra förutom att det står HM mitt på den. Jag har inga fästen på den så den kommer bara att hållas fast av huvudet. Jag har inte provat den i vatten så jag vet inte om den är vattensäker vilket är huvudsyftet. (hihi).
Jag skar ut ett ansikte i ett äpple för ett bra tag sedan. Sen har jag funderat på hur jag ska göra kroppen. Men så sökte jag på äppeldockor på nätet och hittade en bok med beskrivning. Jag stegade iväg till biblan innan jul och lånade boken så idag har ansiktet fått en kropp. Nu ska det bara sys kläder. Det är inte så bara för att jag syr hellre än bra. Jag syr bättre än jag stickar men inte så mycket mer. Tänkte att jag skulle massproducera äppeldockor som julklappar också men kan man ge bort dom nakna? Jag vet att det nyss har varit jul men i min takt måste jag börja redan nu i alla fall om det ska stickas och sys!
Nyårslöftena då? Jag har ätit bra hela dagen fast just nu är jag rejält hungrig och sugen på choklad. Att börja äta bra när det fortfarande finns chokladaskar och gotter sen jul vad tänkte jag på? Får se vem som vinner striden jag eller chokladen! Maken och jag har även varit ute på en långpromenad i snön. Det har äntligen kommit snö!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...