lördag 5 januari 2008

Olika inriktningar

M spelade klart innebandy cupen så han kom hem från Norrköping med ett brons i väskan. 3:e plats inte illa. Maken åkte ner över dagen för att titta på matcherna som spelades idag. M står i mål och en av domarna hade sagt till honom att han hade supersnabba reflexer. Jag har ingen aning om vart sonen fått sitt idrottsintresse ifrån. Både jag och maken är soffpotatisar.
Bakade hamburgerbröd och korvbröd. Åt några av hamburgerbröden till kvällsmat ihop med hamburgare (såklart) och potatisklyftor.
Jag har läst flera böcker om Feng shui. Då ska man ha så lite ägodelar som möjligt. Med jämna mellanrum drabbas jag av Feng shui feber och börjar rensa och rensa. Då ryker allt möjligt som jag ibland saknar och kommer på att det där var bra att ha. Men eftersom jag är ekonomisk också så sparar jag så mycket som möjligt också. T ex plastpåsar, knappar, tygbitar och andra saker som kan vara bra att ha. Dom två inriktningarna går inte alls ihop.
Jag håller på och läser en bok som jag har läst flera gånger förut, men dels är den på engelska och dels behöver jag lite inspiration emellanåt. Den heter "Your money or your life" av Joe Dominguez. Den handlar om att man ska bli ekonomiskt oberoende. Den tanken kittlar mig väldigt mycket. Men att bli ekonomiskt oberoende när man som jag är hemmamamma dom två inriktningarna går inte heller ihop känns det som. Just för tillfället jobbar jag ju på en 50 % tjänst för att vi ska komma ifatt ekonomiskt efter mina år som hemmamamma. Sen ligger vi efter med underhållet av huset så det är också meningen att vi ska kunna fortsätta med det nu när vi har 1,5 lön. Fast meningen är att jag ska fortsätta vara hemma när tjänsten är slut i mitten av maj. Då att spara en massa pengar på en lön för att kunna bli ekonomiskt oberoende om 5 - 10 år det känns som en omöjlighet. Pengarna räcker till det nödvändigaste och inte till så mycket mer.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...