fredag 4 januari 2008

Gratis är bäst

Eftersom jag i mitt tidigare liv har jobbat på en gyn cancer avdelning så vet jag vilka hemska sjukdomar det finns. Så när jag fick reda på att det finns ett vaccin mot livmoder halscancer så tänkte jag direkt att det ska S och L få. Jag ringde och skulle anmäla S för sprutor (det krävs 3 stycken) men en spruta kostade 1200 kronor. Var i valet och kvalet. 1200 kronor x 3 = 3600 kronor det är mycket pengar, men mina barns liv är värda så mycket mer. Tänk om vi inte låter S få vaccinet och så får hon livmoder halscancer, då kommer jag aldrig att förlåta mig själv. Vaccinet ska ges innan den sexuella debuten och till tjejer mellan 12 - 18 år. Så L är för liten ännu. Tänkte att tyvärr har vi inte råd med det just nu. Det var dessutom tal om att vaccinet skulle ingå i dom allmäna vaccinationerna. Jag var med och svarade på lite frågor för ett bra tag sedan om hur reklamen för vaccinet skulle se ut för att nå ut till så många som möjligt. Jag vet inte om det var därför eller men idag fick vi ett brev från landstinget där S har blivit utvald att ingå i en studie för vaccination av livmoderhalscancer. Det var frivilligt att deltaga men jag svarade såklart ja med vändande post. 210 tjejer i hela Sverige hade blivit utvalda så det kändes väldigt hedrande. Så nu får vi vaccinationen gratis!
Ett av mina nyårlöften var att gå ner i vikt ( i år igen). Tack det går bra, kommer med vikt veckoresultat på söndag. Jag har även anmält mig till en sida där man får vara med att prova ut nya produkter (gratis) mot att man pratar med andra om dom. Jag hade blivit utvald att prova ett nytt bantningsmedel. Snacka om taiming. Om fler vill anmäla sig till provtestare är adressen här.
Har förövrigt jobbat kväll och det var ganska lugnt. Hann fika men inte så mycket mer. En av sjuksköterskorna i det andra rummet hade med sig kaffebröd som jag tackade nej till. Det är för att vara mig en väldigt stor bedrift eftersom jag ÄLSKAR kaffebröd. Jag tordes inte ens titta vad det var hon bjöd på.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...