torsdag 3 januari 2008

Hjärtat i halsgropen

M åkte buss med sitt innebandy lag till en cup i Norrköping. Jag gillar inte när vi inte är samlade allihopa och målar upp alla möjliga scenarion. När jag visste att dom skulle vara framme så gick jag in på Aftonbladets hemsida och skulle kolla så att bussen hade kommit fram ordentligt. När jag såg rubriken 10 förda till sjukhus efter bussolycka åkte hjärtat hiss ner till magen. Det kändes som hundra sekunder innan sidan äntligen kom fram och det var i Falun. Alltså kan det inte vara dom puh!
Sen tog hjärtat en tur ner till magen igen när en av sjuksköterskorna på mitt område ringde och frågade om jag hade missat att jag skulle jobba. Sköterskan på det andra området hade ringt och sagt att det var deras tur - alltså min tur eftersom alla deras vardagskvällar är mina. Jag tittade på mitt schema och det var inte min tur, då tittade hon på deras schema och det var inte deras kväll överhuvudtaget Hon som jobbade hade förmodligen sett fel på schemat. Vad som hände sedan förtäljer inte historien men jag är kvar hemma i alla fall.
Jag har hört att Lidl skulle ha billig ost så vi gjorde ett studiebesök idag för att kolla det. Det var inte billigare snarare tvärt om. Däremot hittade vi billig kyckling så besöket lönade sig ändå. Sen har vi varit en tur till ÖB med, vi köper nästan alla hygienartiklar där och började få slut på balsam och herrdeo.
Tackade ja till 4 av turerna som jag blev erbjuden av det privata boendet. Väntar nu på svar om när jag ska komma och titta på lokalerna och hämta nyckel. Igår kväll när jag jobbade och var inne en sväng till det andra sjuksköterske rummet där dom som har två andra delar av stan sitter. Då såg jag en pärm där det privata boendets namn stod på. Jag frågade och dom hade hand om det på nätterna. Alltså kommer jag att ringa och rapportera till dom på kvällarna. På något konstigt sätt känns det som en cirkel av allting. Men en konstig sak i sammanhanget är att chefen på boendet sa att jag slutar 21.15 natten börjar inte förrens 21.30. Sen ska det rapporteras också.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...