lördag 19 januari 2008

Ogjort arbete

L kräktes inatt. Första gången, klockan 2.30 för att vara exakt (jag tittade på klockan) rakt ut i den nybäddade sängen. Det var bara att byta till nya sängkläder mitt i natten. Andra gången hade vi laddat upp med en hink, då var klockan 3.30. Tredje gången var klockan 4.10. Fjärde, femte, sjätte gången vet jag inte vad klockan var. Jag kan i alla fall garantera att det inte blev så mycket sova av inatt. Något annat som det inte har blivit så mycket av är mat och dryck intaget av L. Varje gång har det vänt i magen. Hon är som jag var när jag var liten väldigt kräsmagad. Så hon har gått runt hela dagen och försökt att kräkas på fastande mage. Vet inte om det är en bacill eller min fruktade vinter kräksjuka. Än så länge (peppar, peppar) har ingen mer kräkts i alla fall. Vi har lyckats truga i henne lite välling nu ikväll så jag hoppas att hon får behålla den.
Hade en annons i den lokala tidningen på lite saker som vi ville köpa. Det gick väl så där. Fick tag på en barnmöbel som L ska få när hon fyller, att ha i lekstugan. Men inga spel till playstationet och inget lammskinn att ha som matta i sovrummet. På Tradera har jag inte gjort några fynd heller. Hade två par jeans till M som gick ut ikväll. Ett par hade blivit snott för ett par dagar sedan så dom tänkte jag sno tillbaka. Men jag förlorade den striden. Sen förlorade jag dom andra jeansen som varit mina hela tiden en minut innan slut tiden. Typiskt!
Vi har kollat igenom vårat telefon abonnemang och bytt till ett som kommer att bli 60 kronor billigare i månaden än vårat gamla abonnemang. Sen har vi bytt till snabbare internet uppkoppling. Från o,25 Mbit till 8 Mbit så nu ska det gå lite fortare. När M och S är ute på nätet samtidigt så tar det hundra år (nästan) innan det händer något. Det var ett erbjudande just nu så vi betalar lika mycket som vi gör nu.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...