tisdag 15 januari 2008

Äntligen

När jag handlade på Coop idag såg jag att det var tulpanens dag. Jag älskar tulpaner men eftersom ekonomin inte är vad den borde vara så brukar jag inte unna mig den lyxen. Maken köper aldrig någonting heller (jag får vara glad om jag får något när jag fyller) så om han kom hem med blommor skulle jag tro att han hade varit ute på äventyr. Hur som helst så föll jag för frestelsen idag! Jag sätter in 1200 kronor på Coop kortet varje månad som ska räcka hela månaden. Det brukar bara bli en storhandling som brukar gå på ungefär den summan. Men idag blev det bara 1000 kronor, inräknat tulpanerna så det sved inte så mycket. Det är bra med scanner så jag vet innan hur mycket det kommer att kosta. Kommer ihåg svetten innan jag kom till kassan förut och inte visste om pengarna skulle räcka eller inte den skräcken vill jag inte uppleva igen.
Passade på att åka till Coop när L var på kyrkis för att få uppleva lyxen av att få handla själv. Jag vet inte om jag blev så själv egentligen. Stötte nämligen på M och hans kompisar som var där och handlade när dom hade håltimme. Sen slutade S ungefär samtidigt som jag var där så vi hade telefonkontakt flera gånger eftersom hon ville åka med mig hem. Så semlor på Coop men den lyxen ville jag inte unna mig, men grädde och mandelmassa köpte jag. Sen bakade jag semlor när jag kom hem. Dom ska avnjutas om en stund när maken och M kommer hem från M:s innebandy match. Får se om semlorna blir tröst eller firande det beror på hur det gick i matchen!
L har gjort ett hästtåg innanför köksdörren så nu går det inte att komma ut den vägen!
Jag har lagt i en annons till på lördag i den lokala tidningen på lite saker som vi vill köpa. B la vill vi ha ett sing star till playstationet som vi köpte. Annonsen ligger även på webben och när jag gick in och tittade såg jag att det var en 2:a för mycket i priset. Det stod 2 150 istället för 150 kronor. Det blev lite väl dyrt! Jag har försökt att nå redaktören men hon är på semester och återkommer 14 februari. Jag har även ägnat mig åt att "handla" lite på Tradera. Eller rättare sagt bjuda men jag blir så förbannad när någon "snor" "mina" saker.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...