onsdag 23 januari 2008

Sjukdom, funderingar och ilska

Maken var som jag skrev förra veckan, hemma torsdag och fredag pga yrsel. Han har varit yrslig och haft ett tryck över bröstet hela tiden under kräksjukan. Idag har det gått från tryck till ont över bröstet. Blir rejält orolig, han ska till läkaren imorgon då får vi se vad det kan vara. M och S är så pass friska att dom har börjat tjafsa och bråka igen så dom får gå till skolan imorgon. L har börjat äta lite mer, även om jag skulle önska att det var mycket mer. Jag har varit uppe mest hela dagen även om jag fortfarande mår sådär. Min morfar blev opererad för gallsten för snart 1 år sedan. Han fick samma komplikation som jag fick nämligen diafragmabråck. Häromdagen var han på röntgen för dom skulle se hur pass stort det var. Då fick dom se att han hade ett pulsåderbråck. Det är inte alls bra så han ska bli opererad så snart som möjligt. Det ena marvsinet som vi sålde dagen innan julafton har varit dålig i magen sedan dess. Han har Impaction och B-vitaminbrist. Vad som kan göras visste hon inte så det känns mycket sjukdomar just nu.
Jag har tvättat idag med. Nu var det inte spytvätt utan vanlig tvätt. Jag vet att man ska köra ekonomi programmet på tvättmaskinen men enligt timern på maskinen så är ett vanligt 60 program 2,10 lång och ett ekonomi 60 2,25 långt. Hur kan det bli mer ekonomiskt när det är 15 minuter längre? Använder det mindre vatten? Jag har inte kört det programmet förut eftersom det har känts så där med längre tid men idag använde jag det för första gången. Skulle vara intressant att få veta vad det gör för elen och vattnet.
Fick räkningen från Viasat. Som vanligt, det är 3:e eller 4:e månaden i rad nu, så fick vi betala dubbelt för tvilling kortet och tvilling abonnemanget Som vanligt ringde vi och påpekade det och som vanligt skulle dom skicka en ny faktura. Påpekade också att det varit så dom sista räkningarna så det vore bra om dom kunde fixa det för alltid denna gången. Visst fixade dom det: på det viset att vi inte har något tvilling abonnemang alls. Så det blev ytterligare ett samtal då var dom tvungna att skicka ett nytt kort. Ibland känns det som om dom där stora företagen gör allt för att locka kunder till sig men dom kan inte ta hand om dom sen. Känns som om vi ska byta kabeltv leverantör när abonnemanget går ut!
I söndags kväll efter att jag precis hade börjat kräkas ringde det en säljare från en bokklubb och lurade på mig ett medlemskap Jag blir så arg när dom ringer hit och ska sälja saker. Vi har anmält oss till NIX registret men där man har varit medlem förut dom får tydligen ringa i alla fall. Det borde gälla alla. Vill jag bli medlem igen så kan jag höra av mig själv! Såklart tackade jag ja eftersom jag var påverkad av spyångorna. Mailade och tackade nej idag. Har man ångerrätt så har man!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...