måndag 7 januari 2008

Ekonomi eller miljö

Oftast känns det som om att spara pengar och miljön går hand i hand. Men ibland känns det som om man måste vara "rik" för att vara miljövän. Om jag sopsorterar sparar jag miljö och pengar. Om jag återvinner saker jag redan har sparar jag miljö och pengar. Om jag lagar kläder samma sak. Det finns massor med fler exempel. Men vissa saker kostar mer för plånboken fast dom är bra för miljön. Oftast, nästan alltid blir det så att vi väljer bort det då för vi har inte pengar till det. Grön el till exempel kostar mer är vanlig el. Ekologisk mat kostar mer än "vanlig" mat. Jag vill göra så mycket som möjligt för miljön men det känns som om jag får välja bort saker pga kostnader vilket känns tråkigt.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...