måndag 14 januari 2008

Kjolen är borta

S har börjat sin teater igen efter juluppehållet och det var efterlängtat. L har varit på dagis och idag gick det bra att lämna henne. Jag vet inte om det beror på att hennes kompis N var ute själv med småbarnen så L var intressant att leka med när hon kom. Tog fram L:s favorit kjol innan jag åkte till jobbet. Jag brukar plocka fram alla kläder till morgondagen kvällen innan. Om jag jobbar gör jag det innan jag åker för att kunna bli en soffpotatis när jag kommer hem. När jag kom hem var kjolen borta, jag har letat överallt. M sa att L hade lekt med den. Till saken hör att det är en vit kjol med svarta fläckar, ungefär som en Dalmatiner. Vilket L brukar leka att hon är. Jag hoppas att L vet själv vart hon lagt kjolen imorgon annars lär det bli tårar och tandagnisslan här!

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...