torsdag 1 januari 2015

Pysslat och sparat en slant DIY

Jag har en tavla som jag gjort som mina broscher sitter på. Jag ville ha en hängare till mina längsta halsband också. En hängare kostar inte många kronor men maken och jag som helst gör om något som vi har hemma ville se om vi kunde göra det nu också.
Så kom jag på det. Korkar kunde man använde som själva knopparna om maken hade en list över. Vilket han hade.
Vi limmade fast korkarna på listen.
Fyllde i diverse hålrum och sprickor på listen med trälim (vi hade inget spackel hemma). Spraymålade flera lager med en flaska vit lackfärg som vi hade hemma. Borrade två hål för upphängningen.
Klart. =)


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...