måndag 12 januari 2015

Veckans rens ut och köpstopp

Först en liten klargörelse. Anonym påpekade att jag skrivit att vi handlat för över 8000 kronor på Ica på tio dagars handlingen. Vilket såklart var fel. Det råkade bli en siffra för mycket och är ändrat nu. Tack. =) 
Denna vecka ska köket rensas. Jag tänkte rensa lite varje dag så det som eventuellt försvinner ut kommer på nästa veckas utlista. I och med att jag gjorde om ett linneskåp som vi använt som garderob till linneskåp igen rensade jag igenom det. Jag fick en hylla över så jag tog upp alla smådukar som låg i radiobänken i källare och la dom på den tomma hyllan. Jag rensade då igenom alla dukar också. En byrålåda i hallen har varit tom länge. L:s byxor är ny flyttade dit. Jag och S rensade då igenom L:s alla kläder. I byrålådan som blev tom i sovrummet la jag mina strumpor och passade då på att rensa igenom dom också. L: kläder ska jag försöka sälja. I och med att vi plockade ner granen passade jag även på att rensa bland alla julgranssaker.
2 handdukar gett till Röda korsets deponi.
2 dukar gett till Röda korsets deponi.
5 handdukar gett till Myrorna.
3 dukar gett till Myrorna.
10 strumpor gett bort.
1 fågelbur och 10 fågelsaker gett bort.
Över 50 julgranskulor gett bort.
Summa: 83 saker
10 dagars handlingen på Ica är avklarad och S har köpt min ansiktscreme till halva priset så lite köpt.
Ica: 827,39 kronor.
Ansikstcreme: 160 kronor (ord pris är 160 kronor - rabatt 80 kronor så fick två för priset av en).

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...