lördag 24 januari 2015

Prisökning på 100 %, ny hobby och fullt upp

Jag och L har kontantkort till våra mobiler. Vi har Telia precis som maken, M och S. Vi har varit nöjda med det. En gång om året har vi fyllt på med 999 kronor och då fått ett årsabonnemang med fri surf, fria samtal och fria sms. Nu började mitt kort gå ut och det var dags att fylla på igen. Jag gick in på Telias hemsida och nu kostar årskortet 1999 kronor. En höjning med 1000 kronor alltså. Fy sjutton vad dåligt Telia. Ni har nu förlorat två kunder. Och vi är inte dom enda, mamma hade också bytt operatör efter eran "lilla" höjning. Visst priset kan gå upp men inte med 100 %. =( Det är så himla dåligt så hade vi inte nyss grävt det där förbannade bredbandet och tecknat oss för Telia så hade vi bytt rubbet.
Det är fullt upp med en liten valp. Första natten gnällde hon så fort jag lämnade henne. Så nästföljande nättare sov jag på köksgolvet bredvid henne. Maken förbarmade sig och tog natten mellan tisdag och onsdag. Jag hade mitt examinationsseminarium på onsdagen och behövde vara piggare. Läkaren sa att alla fick godkänt men mina mål och framsteg lyser fortfarande utan grönt. Fast jag vet att jag är godkänd på alla tre uppgifterna. Det stressar upp mig. Natten mellan torsdag och fredag skulle maken förbarma sig igen (hans rygg mår bra av att ligga på golvet, han har ingen ryggvärk alls när han vaknar) fast då ställde sig Popcorn och gnällde efter mig hela tiden så vi gav upp eftersom ingen fick sova och jag hamnade på golvet igen. Inatt flyttade vi in korgen i sovrummet och maken skulle gå upp varje gång hon gnällde (som jag fick göra första natten). Jag tyckte hon kunde få sova i sängen vilket inte maken ville därför fick han gå upp. Klockan 2 vaknade han inte fast jag puttade på honom. Varje gång (ungefär var 20 minut från halv 11) gick hon fram till min sänghalva och ställde sig på baktassarna så jag såg hennes lilla ansikte och hennes bruna bedjande ögon och gnällde. Så klockan 2 lyfte jag upp henne i sängen där hon sov till morgonen. Dagarna är det också fullt upp. Hon sover, äter, busar. När hon sover vilar jag också så så mycket gjort blir det inte. Det påminner starkt om att ha en bebis.
Lite saker har det blivit gjort. Brända mandlar till fredagsmys och till pappas julklapp som räcker hela året.
Julgrupperna är omplanterade och hyacinterna är nedflyttade till källaren för sommarförvaring. Två nya blommor blev det. En till köksön där det stått en julgrupp.
En till bordet i vardagsrummet där den hemgjorda bonsaien stått. Den har vissnat. Fast den höll sig rätt länge.
Jag har börjat prenumerera på Testagram. Där får man prova olika saker varje månad. Man betalar bara för portot. Det enda man förbinder sig till är att recensera sakerna på deras sida.  Lindt chokladen med popcorn var det godaste jag ätit på länge, den kommer jag helt klart köpa igen. Remi kexen var också goda. Finn crisp och Loka är ju alltid Finns crisp och Loka och smakar gott. Bären har vi inte hunnit smaka än.
Jag har även skaffat mig en ny hobby som ska göra att maten minskar lite till - förhoppningsvis. Fortsättning följer då jag inte hunnit skaffa nödvändiga saker än. Maken ska också fixa en grej till mig. Inget fusk inblandat då han ska "köpa" saken med ett presentkort som jag fick när jag svarade på en undersökning.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...