fredag 30 januari 2015

Min nya hobby

Den här veckan är det marknad inne i stora staden. Varje gång på marknaden brukar maken köpa marknadskarameller med hem till oss. I år glömde han det.
Vilket jag kände på mig så jag gjorde egna marknadskarameller. Jag hade kokosfett kvar sen jag gjorde vit ischoklad i julas.
Frysen gapade tom på kaffebröd och imorgon får vi främmande så kanelbullar och krämbullar är bakade. Bullarna blev lite väl gräddade men det blir lätt så när man har en liten valp att hålla reda på.
På posten kom det en chokladkaka för att jag gick med i Postkodlotteriet. Jag gick med för man skulle få ett superpresentkort på 1000 kronor så jag hoppas jag får det också och inte bara chokladkakan. Jag gick ur efter en månad och vann tillbaka dom pengarna så jag går jämt upp ändå men har man lovat att skicka en premie på 1000 kronor så har man.
Ett byte har maken varit på efter jobbet. Jag hade två krukväxter och fick 4 lyktor. Det var meningen att jag bara skulle få två (en trodde jag från början). Det var en kompis till mig och jag blev kär i lyktan när vi var där och fikade sist. Det är lyktan längst till vänster, den är gjord av en konservburk. Det var min kompis som la ut den som byte och inte jag som lyckades övertala henne till att göra sig av med den.
Min ny hobby då? Det är kuponger och samlarkampanjer. Om man kombinerar kupongerna på extrapriser kan man få varorna jättebilligt. Bara för att man hittar en kupong på Ica så betyder inte det att den bara gäller på Ica utan man kan använda den i vilken affär som helst (nästan). Det jag var ute efter var en mapp att ha kupongerna i så jag alltid har med dom när jag handlar. Mappen jag ville ha visade sig vara för liten men så kom jag på att fotoböcker som man fick gratis när man framkallade fotografier skulle vara perfekta. L hade två stycken med gamla bilder i. Jag hade en fotopärm över i källaren så hennes bilder sitter i den och hon är stolt som en tupp att hon har en egen riktig fotopärm som det dessutom får plats massa mer bilder i. Jag är också glad för jag har någonstans att ha mina kuponger i. Den andra ska jag samla streckkoder i tänkte jag. Ibland när det är någon kampanj som jag vill ha så går jag iväg och köper ex antal varor för att få saken. Nu samlar jag koderna innan kampanjerna och behöver inte köpa varorna först.




Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...