tisdag 6 januari 2015

Bio, shopping och vardagslyx

Eftersom L har grejer så det räcker och blir över så önskade jag (hon önskade sig bara en sak - att S skulle komma hem) upplevelser och presentkort till L i julklapp.
Så igår var L och S på en shopping/bioresa in till stora staden. Dom såg på Pingvinerna från Madagaskar - helt gratis eftersom jag hade några enstaka företagsbiljetter kvar. 3D glasögon hade vi sparat så inget extra för 3D:n. Biosnacksen betalades via ett presentkort på SF som L fick i julklapp.
Innan bion var dom på HM där L gjorde slut på presentkortet hon fick i julklapp. Dom var även till Lindex där L använde en del av sina julklappspengar till att köpa en högst efterlängtad bh. En riktig bh. Det mesta var köpt på rea.

Vi har väldigt mycket pepparkakor kvar (det kom nästan inga till glögg-inet och vi hade köpt flera burkar pepparkakor) och en grädde gick snart ut så jag har gjort pepparkakscheesecake. Det som är uppepå är granatäpple som jag fick i julkorgen av mamma.
Imorgon börjar maken jobba igen och vi hade brist på matlådor. Så chili är gjord. Maken älskar chili men det är för starkt för mig och L.

Ett av linneskåpen omvandlade vi till garderob med en stång längst upp när M bodde hemma. L hade sina hängande kläder där. När M flyttade fick vi hans garderob över så L fick ärva den (den var större). Till L:s gamla garderob flyttade vi M:s kostym och skiddress. 
Nu kom jag på att jag ville ha mer linneskåp så M:s kläder hänger nu tillsammans med L:s. Hyllorna hade vi sparat från att linneskåpet var ett linneskåp.
Vardagslyxen är att vi har ätit på restaurang alla 4. =) S ville äta på en italiensk restaurang inne i stora staden innan hon åkte tillbaka till USA. Vi äter bara på restaurang när vi är bortresta och inte har med matsäck. Visst köper vi hämtmat ibland men vi sitter aldrig i restaurangen och äter. Det var jättegott men dyrt som skrutt så det är tur att vi inte äter ute så ofta. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...