måndag 19 januari 2015

Veckans rens ut och köpstopp

Den här veckan är det torrvarorna som ska rensas igenom. Vad som eventuellt försvann ut kommer på nästa veckas lista då jag har veckan ut på mig att rensa och gjorde köket hela förra veckan.
Eftersom jag rensat köket flera gånger tidigare trodde jag inte jag kunde rensa så mycket mer. Det kunde jag. =) Jag hade en tom byrålåda i vardagsrummet - dit flyttade jag alla ljus som låg på flera ställen runt om i huset. Bland annat i köket. Det finns dock en hel del plast i köket. Vissa saker kommer jag nog inte att byta ut och vissa saker kommer att bytas ut när dom blir utslitna. Jag har en lista som jag skriver upp alla plastsaker på som kan ersättas. Ersättningen kommer dock inte att ske förens saken behöver bytas ut troligtvis. Att slänga en fullt fungerande sak bara för den har fel matrial känns fortfarande fel.
1 kartong som det legat ljus i lagd i återvinningen.
1 platslåda som det legat ljus i lagd i återvinningen.
10 flaskor lagda i återvinningen.
2 glas som det varit ljus i som vi använt som dricksglas lagda i återvinningen.
5 skedar från flingkartonger gett bort.
1 visp slängd.
1 mertermos gett bort.
14 av L:s kläder som vi rensade ut (hon har massor massor massor av kläder kvar) gett bort.
Summa: 35 saker
Köpstoppet har inte gått så jättebra eftersom ett planerat inköp är gjort. Vi har skaffat hund. =) Världens gulligaste lilla hund som heter Popcorn. Hon kostade en hel del och eftersom vi inte haft hund tidigare var det en massa utrustning som det behövdes investeras i också. Summor behöver jag inte skriva här men hela vårat sparande gick åt - nästan. Så det blir inget JAK lån betalt i mars. Vi har velat skaffa hund länge och tänkte vänta ett tag till med så dök rätt hundvalp upp och då slog vi till. 10 dagars handlingen på Willys är också gjord.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...