onsdag 28 januari 2015

Veckans sparade pengar

1 Först nu började hyacinterna blomma över. Så julgrupperna är omplanterade och hyacinterna är nedflyttade till källaren för sommarförvaring. Det fungerade jättebra att förvara hyacinterna i källaren. Man måste dock ta upp dom redan i början av november annars hinner dom nog inte blomma till jul. Den sista blommade precis innan jag tog ner dom.
2 Fick två nya växter av julgrupperna. Den ena ersätter den som vissnade på vardagsrumsbordet (den svenska bonsaien som jag gjorde)
och den andra ersätter julgruppen som stod på köksön.

3 Ansökt om att bli Ica student. Jag studerar ju faktiskt nu. =) Man får då en vara helt gratis och två andra varor till 50 % rabatt. Jag tror att det är nya saker varje vecka men inte helt säker.
4 Hämtade ut ett helt gratis pizza kit som vi fick genom våra vanliga Ica affär.
5 Blivit prenumerant på Testagram så fick min första låda med gratis (man betalar bara frakten) Remi kakor från Göteborgs kex. Bara bär från Finnerödja. Hallon och blåbärs Loka. Choklad från Lindt. Finn crisp.
6 Gjort brända mandlar till mys och till pappas julklapp som räcker hela året.

7 Skaffat försäkring till Popcorn. Surfade inte runt mellan en massa bolag utan valde det som kenneln hade. Det gör att om det skulle hända något blir enklare att samordna allt. Hon har dolda fel försäkring bland annat genom dom i 3 år. Eftersom jag valde deras bolag fick jag 230 kronor i bonusrabatt. Jag fick också 1206 kronor i juniorrabatt för hon är valp.

8 Jag vägrar betala 1999 kronor/år för min mobil. Jag vill inte heller betala/månad eller ha ett abonnemang. Så nu sätter jag in 100 kronor när det börjar ta slut på pengar och har slutat surfa utanför huset. Smsar och ringer bara i nödfall. Jag hade 380 kronor kvar på dom 999 kronorna jag satte in förra året så klarar mig ett tag. Var dock tvungen att sätta in pengar annars skulle mitt nummer försvinna.

9 När vi provade gamla mobiler till mig så hittade vi en som inte fungerade. Den är såld till Envirofone för 22 kronor.

10 Anmält två räkningar till e-faktura och sparar 25 och 29 kronor/räkning. Vi har nästan alla räkningar som autogiro eller e-faktura men hade tydligen missat dom här två.

11 Maken har handlat 10 dagars handlingen på Ica. Han vill inte handla på Coop som det egentligen var dags för. 404,03 kronor för mat som ska räcka i 10 dagar. Sammanlagt har maten i Familjen P i januari gått på 1828,97 kronor. Bra men inte tillräckligt bra. Målet är mat för max 1500 kronor.

12 Köpte bland annat leverpastej. Köp 2 betala 20 kronor.

13 Äntligen fått koden till EarnDit så blivit medlem där och ser fram emot att börja använda appen.

14 Popcorn gör en del olyckor på golvet och det går åt en hel del papper. Jag har nu gjort kisstrasor som vi torkar upp olyckorna med. Jag använde en gammal handduk som S och jag brukar ha när vi permanentar eller färgar håret.
15 Maken och jag skickade varsitt semlogram till varandra. Jag skickade också ett till mamma. Igår fick L ta hand om Popcorn en stund och mamma och jag åkte till det ekologiska kondiset i grannbyn och skulle hämta våra semlor. Dom var tyvärr slut så idag fick L passa Popcorn en stund igen medans jag åkte själv. Idag fick jag dom. =) Eftersom dom hade varit slut igår fick jag en havreboll gratis på köpet också. =) På bilden är bara makens och min semla.

16 Använt tygbindor.

Vad har du gjort för att spara pengar den här veckan? =)

1 kommentar:

Anonym sa...

1. Planterat om julgrupperna.
2. Fortsätter äta upp och använda upp mina "andrahands-val". Finns tydligen hur mkt som helst...

Hmmm.... I övrigt inte ett dugg känns det som!
//Ingela

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...