torsdag 4 september 2014

Veckans ut

Rensningen fortsätter så smått. Lite tidningar efter S är ute som skänkes (det var hennes förslag). Lite böcker och annat är ute som säljes. Men det går trögt med både skänkes och säljes så sakerna är kvar. Lite ut har det dock blivit men inte så mycket som jag hoppats på alltså. En stor kartong med L:s gamla kläder ska läggas ut som säljes så fort jag tvättat klart det som ska tvättas.

Bytt bort en tavla.

Bytt bort en regnvattentunna.

Bytt bort en flaska med granskottsirap.

Gett bort ett par av L:s urvuxna skor till en kompis.

Gett ett par av L:s urvuxna skor och 5 urvuxna klädesplagg till Myrorna.

Lagt 9 plagg efter L och från växa i lådorna till röda korsets deponi.

Summa: 19 saker.

1 kommentar:

Esbe sa...

Jag funderade på om jag fick kopiera din varje-vecka-lista (den kommer dock bli modifierad för att jag ska kunna uppfylla mål från den). Har dock insett att den får bli ett engagemang senare i månaden eller. Det är mycket nu!

Tack för alla dina tips och för att du delar med dig av det du gör!

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...