måndag 15 september 2014

Fläcktest del 1

Jag blev uttagen att buzza Vanish. Jag brukar använda mig av min dipp eller av flytande galltvål för att ta bort fläckar så jag tänkte prova dels min dipp och dels Vanish. För att inte slösa på el och vatten tvättar jag fläckarna med min vanliga tvätt. Idag tvättade jag en maskin med kläder och gjorde ordning ett fläcktest.
Uppe till vänster är det gräs, läppglans och kaffe med mjölk. Nere till vänster är det ketchup, matolja och apelsinjuice. Fläckarna var nygjorda när jag slängde in dom i maskinen. Jag körde maskinen på 40 grader och hällde en halv skopa Vanish direkt i tvättmedelsfacket tillsammans med det vanliga tvättmedlet.
Läppglanset sitter kvar och om man tittar där oljefläcken var är den också kvar. Dom andra fläckarna försvann. Man kan också förbehandla fläckarna med Vanish eller blötlägga kläderna innan i Vanish (dippa som jag brukar göra, jag använder dock inte Vanish utan bara vanligt tvättmedel). Varje gång jag tvättar och hänger tvätten ute tänker jag att det är nog sista gången för i år jag hänger tvätten ute. Nästa gång jag tvättar ska jag göra likadana fläckar igen och köra med mitt dipp. =)
Bakat har jag äntligen hunnit gjort. Fast jag har skrivit och skickat in uppgift nummer ett i vård av äldre en dag för tidigt. Frallor och min och S favorit sirapslimpa.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...