onsdag 3 september 2014

Veckans sparade pengar

Ännu en vecka i sparsamhetens tecken. Uppmärksamma läsare har nog märkt att jag tog bort sakerna som jag gav som förslag till S på vad L skulle få i julklapp. När jag tänkte efter kom jag på att jag valde sakerna bara för att det var rea. Jag fick andra bättre förslag av S.
1 Gjort ströbröd av brödkanter som jag sparat i frysen.

2 Bakat långpannebröd.
3 Bytt till mig en ram.

4 Bytt till mig 12 ägg.

5 Bytt till mig en påse blomjord.
6 Gjort 7 liter äppelmust.

7 Köpte inget när jag jobbade torsdag kväll.
8 Fått två påsar Vanish.
9 Fått gratismat och lite annat via seqr.
10 Hittade en säck-kärra på återvinningen.

11 Sytt en gardin av ett tyg som jag fick i ett byte tillsammans med massor av andra tyger en gång.
12 Bakat sirapslimpa.

13 Gjort 4 liter äppelmust.
14 Bytt till mig couscous, matvete och 2 kartonger bulgur (oöppnade kartonger) mot en limpa hembakt sirapslimpa.

15 Köpt farsdags presenterna på "rabatt". 150 kronor billigare/present. =) Är såååå spänd på vad dom kommer tycka och lääängtar till farsdag.
16 Fått en halv kasse päron av en bytarkompis som fick dom av en annan bytarkompis.
17 Gjort en sats med echinagard.

18 Bytt till mig en julklapp till mamma (nypris en hel del).

19 Bytt till mig en kaffepress.
20 Gjort 3 flaskor rabarberdricka och 2 rabarberpajer på resterna. Mamma och jag har redan ätit på den ena pajen.

21 Gjort 5 flaskor päronsaft.

22 Använder tygbindor.

23 Äter äpplen, plommon från trädgården och päron från min bytarkompis som frukt. L varvar med bananer.

24 Skutt får kvällsmaten från trädgården. Vi har fortfarande en massa morötter kvar i morotslandet.

25 Märkte imorse att L har vuxit över natten. Hon har vuxit ur sina 146/152 kläder. Så jag har shoppat i källaren. Alla kläder i hennes nästa storlek är redan fixade + massor mer. Så L kan välja vilka kläder hon vill ha och inte ha.

26 Satt in en gratisannons i den lokala tidningen under säljes.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...