onsdag 17 september 2014

Veckans sparade pengar

En kort lista den här veckan också. Vi har dock massor med saker som vi alltid gör se veckans sparade pengar sånt vi alltid gör.
1 Skaffat efaktura på Statoil räkningen och sparar 15 kronor/månad. Det har varit gratis fram tills nu att ha pappersfaktura.

2 Har sänkt elräkningen från 19840 kWh till 19661 kWh. Om det beror på vädret eller våra energibesparande saker låter jag vara oskrivet.
3 Skrivit om fryslistan. Vi har 3 frysar och jag har en lista på alla saker som ligger i frysarna. Ibland glömmer någon (inget namn) att skriva dit eller ta bort något. Ska man fortsätta att äta ur frysen kan det vara bra att veta vad som finns i den. Det fanns till exempel en förpackning strimlad kycklingfilé och en halv förpackning med hel kycklingfilé. Vi hade kycklingfilé i Paneng grytan men köpte en förpackning till. Det gick bara åt halva förpackningen. Jag gjorde även om i frysarna så nu får vi plats med korv från korvfabriken om vi får för oss att åka dit (vi hade bara en vanlig korv i frysen, 2 prinskorvar och 3 falukorvar).
4 Rivit ostkanterna jag sparat i frysen. Det blev 8 påsar med 200 gram osriv i varje. 1 kilo färdig riven ost kostar 51,90. Så en besparing på 83,04 för något som man annars brukar slänga bort.

5 Startat ett nytt konto där jag sätter in mitt studiebidrag varje månad. Studiebidraget ska finansiera så dom båda JAK lånen försvinner så fort som möjligt. Vi behöver pengarna som vi betalar JAK lånen med till att köpa en nyare bil.

6 Maken har klippt mig och L.

7 Mamma önskade sig en sak i present/julklapp (hon fyller i december så får se om det blir present eller julklapp). Det gick inte att få tag på så jag bestämde mig för att göra en egen. Saker till att göra egna är beställda till 20 % rabatt för jag anmälde mig till nyhetsbrevet. 74 kronor sparade.

8 Använde slickepotten för att få ut en frukostvåffla till när jag gjorde frukostvåfflor till mackor till köttsoppan lördag lunch.
9 Gjort 3,5 liter jordgubbssaft och en halv burk restsylt.
10 Blivit uttagen att buzza Vanish och fick 4 olika sorters Vanishburkar och 10 påsar Vanish.

11 Bakat läfsor.

12 Fick rabatt på Seqr varorna och betalade bara 10 kronor för deo. Cola. Tacoskal. Salsa. Rostbröd. Majskorn. Godispåse och sallad.

13 Maken har bytt oljefilter i röda faran.

14 Bakat frallor och sirapslimpa.

15 Värmepumpen är äntligen inkopplad och S element är borttaget. För tidigt för att avgöra om det sänkte elräkningen som det var tänkt eller om pumpen drar en massa el.

16 Köpt min farbrors julklapp på rea. Vad annars? =) Ordinarie pris 249 kronor jag betalade 149 kronor.

17 Handlat 10 dagars handlingen på Willys för 673,57. =) Målet med mat för närmare 2000 kronor än 2500 kronor i sikte. =) Coop handlingen får gå på max 750 kronor. Och Coop är än så länge den lilla handlingen.

18 Åkte inte och köpte extrapris ost på Ica. Dom sålde Arlas familjefavoriter för 49,90/kilo den här veckan. Gouda osten på Willys har ordinarie pris 48,90. Jag kan köpa extrapris osten om jag redan har ett ärenden inne i stora staden för att få lite annan ost är Gouda. Men en tur för att bara köpa ost är dumt eftersom jag inte ens sparar in bensinen utan förlorar på köpet.

19 Beställt min Questran medicin via nätet (gratis frakt) och sparar då in bensinen.

Vad har du gjort för att sparar pengar den här veckan?

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...