måndag 8 september 2014

Loppi blogbag

Jag har blivit en av dom lyckligt utvalda att få Loppi blogbag igen. =) Den här gången var det Loppi blogbag Höststart. Innehållet den här gången var:
Paneng red curry Spice kryddmix från Santa Maria.
En klassisk thailändsk kycklingrätt med smak av röd curry, chili och kaffirblad. Det enda man behövde tillsätta var kokosmjölk (som man också fick med), paprika och kycklingfileér. Jag tål inte paprika så jag tog i ananas istället. Det var gott men starkt. Jag har aldrig ätit thailändsk mat förut men jag kommer troligtvis att köpa och äta det här igen. Vi åt den som våran bröllopsdags  middag för att lyxa till det lite. Det kändes väldigt lyxigt. Nästan som att äta på en Thai restaurang.
Organic Coconut milk (ekologiskt kokosmjök) från Santa Maria. Kokosmjölken är gjord av pressad kokosfruktkött. Används med fördel i asiatiska grytor och soppor. Jag använde den alltså ihop med kryddan som jag också fick och gjorde en Paneng red curry kyckling.
Dvd filmen Rio 2. L gillade Rio 1 så tvåan blev en succé. Vi kröp upp i soffan med en skål popcorn och mös. Karaktärerna från första filmen är tillbaka tillsammans med en hög nya bekantskaper. Blu, Jewel och deras småttingar beger sig från Rio de Janeiro till Amazonas djupaste djungler för att träffa släkten. Rolig film full med äventyr.
Fiskpinnar från Findus. Jag erkänner vi köper fiskpinnar rätt ofta. Fiskpinnar står på menyn ungefär en gång i månaden som fish`n chips. Fiskpinnar och pommes. M:s favorit när han bodde hemma. Serverade med kall filsås. Jag brukar köpa lågprismärkena men vilken skillnad det är med Findus. Mer fisksmak och man höll sig mätt längre.
Softlan sköljmedel med doft av Exotic Delight. Luktade jättegott och tvätten blir mjuk och len. Vi använder inte sköljmedel längre så det kändes jättelyxigt att göra det igen.
Loppipåse designad av Kitty Junebring. Kostar 100 kronor om man vill köpa den och då går 50 kronor oavkortat till Childhood. Köp gärna en egen påse på loppi.se/childhood. Tygkassar kan man nästan inte få för många av och den här var läcker. + att man stödjer Childhood.
Loppimagasin förskola. En tidning som jag önskade jag hade haft innan mina barn började på förskolan.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...