måndag 8 september 2014

Bröllopsdag och fotomodellen Skutt

Idag har maken och jag 24 årig bröllopsdag. Maken hade tagit semester och L hade ledigt från skolan för vi skulle göra en dagsutflykt och köpa hårt bröd. Men imorse när vi gick upp (när skolan redan börjat) hade maken feber så det blev en lugn hemmadag istället. Eller lugn och lugn. Batteriet till båten hade slutat fungera så maken tog sin feber och åkte till Biltema och köpte ett nytt batteri som han åkte och satte i båten. L och jag var dock hemma och tog det lugnt. Jag som hade jobbat hela helgen var helt slut så det var skönt med en hemmadag. Regnet har öst ner hela dagen så jag behövde inte plocka upp dom sista äpplena från marken. =) Utan kunde bara hålla mig inne med gott samvete.
Presenter gav vi varandra i alla fall. Jag fick choklad, lakrits och tryfflar från den dyra chokladaffären inne i stora staden av maken. Köpta med ta två betala för en kuponger. =) Och en ny termos. Våran andra läcker i botten. Maken fick flugor (att fiska med, gåva med prenumerationen), en prenumeration på Fiskejournalen, två spöhållare och två smaka gott medel att ha på betet när man fiskar av mig.
Tre rätters middag på kvällen blev det också. Vi lagade maten hemma men fuskade lite. Vi ville inte gå ut och äta (för dyrt) så vi valde att stanna hemma. Till förrätt åt vi vårrullar köpa på den billiga asiatiska restaurangen inne i stora staden.
Varmrätt var Paneng red curry med ris. Jag fick en Loppi blogbag och där fick man kryddmix och kokosmjölk till grytan. Jag tog dock i ananas istället för paprika (jag tål inte paprika). Jättegott men starkt.
Efterrätt var friterade bananer (också från den asiatiska restaurangen, man fick egentligen inte köpa med det men vi fick det) och glass som vi hade hemma.Eftersom vi inte kunde ta med glassen fick vi 3 bananer extra. Så vi fick två bananer var. =)
L dukade bordet och är en liten romantiker.
Sålt fönsterbänkarna som satt i vardagsrummet har vi också gjort. Hon som köpte dom fick syn på Skutt och tyckte han var så fin att hon ville ta ett kort på honom. Det fick hon. =) Hon målade kaniner på stenar som dom delade ut på kaninutställningar. Så han kommer att bli en liten kändis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har funderat på en sak, äter ni aldrig grönsaker till maten?

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...