söndag 14 september 2014

Typiskt

Igår styrde L och jag bilen till återvinningen och Willys. Det började närma sig sista dagen för att handla Seqr varorna. Jag tänket även köpa ost som Willys hade på extrapris. Mitt mål är att bara köpa vissa varor på extrapris (kaffe, ost och lätta till exempel). Vi går nu in på sista osten hemma så det var ett bra sammanträffande att Willys hade ost på extrapris just nu. Men när vi kom dit var all extrapris ost slut. =( Dom hade tagit fram en annan sort och sänkt priset på den med. Priset på den osten var dock högre än den osten vi brukar köpa - så det blev ingen ost.
Dom har gjort om Seqr. Man får inte lika mycket pengar tillbaka. Vissa varor får man några kronor över på som man fick förut. Men vissa varor täcker inte upp hela kostnaden utan blir då bara en rabatt istället för gratis. Rostbrödet till exempel kostade 21,50 och jag fick 15 kronor av Seqr. Mumsmums hade dom inte på mitt Willys. Så det blev deo (turligt nog på rabatt för 15 kronor som var det jag fick tillbaka av Seqr). Rostbröd. Cola. Tacoskal. Salsasås. Majskorn. Sallad. Godispåse till L. Jag fick betala 10 kronor för allt efter att Seqr var draget.
L och jag ska åka någonstans på höstlovet. Maken ska på konferens i dagarna tre. Först tänkte jag att vi skulle åka till Stockholm och sova på hotell. Jag tänkte göra två flugor på smällen och göra något kul med L och sen på hemvägen åka till Saltå kvarn och mitt än så länge hemliga ställe där jag ska köpa jättebilligt mjölkpulver och JÄTTEBILLIG torrjäst. Eller om vi ska ta en kryssning. Kryssningen skulle bli billigare än hotellet. Ungefär 1500 kronor med lyxhytt, mat och frukost. Hotellrummet går på ungefär 800 kronor men då tillkommer maten. Fast om vi åker på kryssningen tillkommer det vi handlar i tax freen. Om vi tar kryssningen blir det lite svårt att åka till Saltå kvarn och det andra stället. Om vi inte tar det innan kryssningen men att ha en massa mat liggandes i bilen ett dygn känns sådär. Kryssningen går på kvällen och kommer tillbaka på kvällen. L och jag säljer saker och ska troligtvis stå på loppis för att finansiera det hela.
När jag böt till L:s nästa storlek lät jag byxorna vara kvar. Det paret hon hade passade och var i gamla storleken. Nu är det en som vill köpa L:s utrensade kläder och jag tyckte det var lite lite med bara ett par jeans så jag provade alla byxorna på L och tur vara väl det för alla var för små. =( Som tur var hade jag massor med jeans i källaren. L som inte brukar gilla jeans vägrade ta av sig det ena paret. =) Sen har hon börjat använda örhängen igen. Inga små saker utan stora ringar med dingel i. Hon och hennes kompis pysslade örhängen häromdagen. Jag hade köpt en pysselsats på loppis i sommar + att jag hade en massa delar kvar sen S och jag gjorde smycken.
L:s bokhylla är också rensad. L:s rum är ett väldigt litet rum. Alla sovrummen i det P:ska huset är små utom S men det har vi byggt själva. L har fullt med möbler i sitt rum och nu vill jag ta bort bokhyllan. Böckerna som hon ville ha kvar ligger numera i ena sänglådan. Barbisarna som låg i sänglådan ligger i en låda under Sky. Prydnadssakerna ska upp på hyllor. Hyllorna sitter i tvrummet och det var meningen att maken skulle ha sina pärmar där. Men hyllorna var för smala så en pärm får inte plats på bredden. L hade en bredare hylla på sitt rum (den tog jag bort för ett tag sen men sparade (ibland är det bra att spara på allt)) som ska målas svart. Den ska upp i tvrummet och hyllorna i tvrummet ska till L:s rum.
Röstat har jag inte gjort för det gjorde jag redan i torsdags.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...