lördag 11 oktober 2014

Hörselgångsinflammation

Ibland när jag är stressad får jag öroneksem. Det kliar som f*n. Jag vet att man inte ska peta sig i örat men när det kliar kliar jag med tops. Det brukar gå över av sig själv efter ett tag. Om det inte går över brukar jag spola med tee trea vatten. Den här gången gick det inte över. Det slutade med att hela hörselgången svullnade upp. Jag har varit helt döv på höger öra sen i tisdags. Ibland värker det dessutom till. Inte så ont som när jag hade öroninflammation men tillräckligt ont för att vara irriterande. Jag får säga va hela tiden och maken skojar om att grannen längts ner på gatan hör vad jag tittar på på tv:n. Igår kapitulerade jag och ringde vårdcentralen. Hörselgångsinflammation. Jag fick örondroppar som jag ska droppa i örat 3 gånger om dagen tills svullnaden har lagt sig + några dagar extra. Jag har varit lite yr i huvudet dessutom så så mycket gjort blir det inte. Lite plugg och lite rens. Försäljningarna går sådär så nu försöker jag skänka bort saker. Jag glömde varför jag slutade med det sist. Jag blev så förbannad över att folk vill att jag ska skjutsa gratissaken hem till dom. Jag ska alltså ta en sak som jag skänker bort och betala bensin för att ge dom en sak gratis. Dom kan dessutom inte förstå varför dom ska betala för bensinen eller bussen för att åka hem till mig och hämta saken som dom får. När jag inte vill göra det. Jag får ju inte saken. Jag kan slänga saken eller skjutsa alla saker till Myrorna. Det är ju en annan sak om jag känner personen ifråga. Eller om dom kan möta maken när han ändå är inne i stora staden. Eller om dom betalar för bensinen. Men det är aldrig någon som erbjuder sig att betala för bensinen för saken ska ju vara gratis.
Brevlådan har dock varit full fast jag mest tagit det lugnt. Godispåse från en Facebook kampanj.
Findus färdigrätt också från Facebook.
Mer hushållspapper efter att ha skickat in koder på Serla. Vantar efter att ha skickat in Lambikoder. En biobiljett och 100 kronor presentkort på stora stadens butiker i city för att jag svarat på en undersökning.
Glass har vi också köpt. Jag beställde via nätet i förväg och fick 3 Toomuch (ungefär som Ben and Jerry fast inte rättvisemärkt) men behövde bara betala fr 2. Med presentchecken jag fick så behövde vi bara betala 10 kronor för alla 3 glassarna. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...