onsdag 1 oktober 2014

Veckans sparade pengar

Det sparsamma livet går vidare. En lång lista igen. =)
1 Skördat curry, kamomill, pepparmynta, oregano och timjan.

2 Planterat vitlök i morotslandet.
3 Plockat in alla tomater och lagt dom att eftermogna i köket.

4 Maken åkte och extrahandlade mjölk och köpte då även lite extraprisvaror.

5 Köpt äpplen på rabatt för 5 kronor/kilo.

6 Köpt 2 kilo färs på extrapris.
7 Silat av vinägern som jag satte för ett tag sen. Blir vinäger jättesnabbt med vinägermamman.

8 Nu när morötterna är slut i landet får Skutt maskrosblad och kirskål från trädgården. Får se hur länge till han kan få det innan det fryser till.

9 Gjorde crepe till fredag lunch. Hade pannkakor över sen tisdag lunch och tonfisksås över sen torsdag middag.
10 Vann ett muminset i Family living.
11 Fick massor av gurkor av makens syster. Tack =)
12 Fick halva priset på L:s favoritglass mackaglass (Sandwich) på glassbilen.

13 Fick ett paket gratis grillkorv på glassbilen.
14 Maken har köpt två pallar ved. Vi fick dom av mamma och pappa när vi fyllde men inte köpt dom förrän nu.

15 Sålt saker för 60 kronor.

16 Handlat 10 dagars handlingen på Coop för 631,71. Maten i familjen P i september har gått på 2094,97 + makens extrahandling med mjölk, färs och äpplen på 181,50.

17 Köpte extraprisost på Coop. Två edamer för 39,90/kilo. Man fick max köpa två.

18 Köpte L:s favoritsnack mammisar (salta pinnar - det var M som började kalla dom mammisar och vi har fortsatt med det) på Coop för 5 kronor/dubbelpaket. Jag köpte 2 dubbelpaket som var det man max fick köpa.

19 Åt restsoppa söndag lunch och renskav från frysen söndag middag. Soppan gjorde jag dubbel sats av på lördagen. Renskaven hade jag gjort dubbel sats av när jag lagade den och hade i frysen.

20 Ersatte ena ägget i frukostvåfflorna söndag lunch med sojamjöl.

21 Tog in pelargonerna för vinterförvaring.
22 Gjort egen deo till mig och maken.
23 Gjort en sats surkål. Tänkte prova att äta surkål istället för att köpa Proviva och dricka varje dag. Mjölksyrade bakterier i båda så ungefär samma sak.
24 Köpt två prismor till kristallkronan som jag böt till mig. Prismorna kostade 10 kronor/styck.
25 Köpte dekorplast och la på köksön som jag fick gratis. Dekorplasten kostade 150 kronor en ny bänkskiva hade kostat minst 1000 kronor eftersom den var tvungen att måttbeställas.

26 Lagat ett par av mina trosor.

27 Lagat tre av makens strumpor.

28 Köpte inget när jag jobbade måndag kväll.

29 Bakat långpannebröd och sirapslimpa.

30 Fick en förpackning hushållsark av Serla för att jag registrerat streckkoder.

Vad har du gjort för att spara pengar den här veckan?
 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...