fredag 24 oktober 2014

Om 2 månader är det julafton =)

Och jag har fortfarande 9 julklappar kvar att fixa. Två till L. Jag vet vad hon ska få. En ska göras iordning på och kompletteras. En ska köpas. Två till pappa ska köpas. Två till mamma ska köpas. En till svärfar ska göras och en ska köpas. En till makens syster ska köpas.
Vi har varit förutseende igen. =) Om två månader är det som skrivet var julafton. Då ska vi äta julbord hemma hos oss med hela tjocka släkten. På julbordet ska det finnas en skinka. Min Ica affär sålde helgskinka (samma sak fast annat namn) för 19,90/kilo. Kravet var att man handlade för 100 kronor. Vilket vi "gjorde". Jag hade en kupong på en gratis färdigrätt från Findus och en kupong på gratis potatisgratäng som jag fått av min Ica affär.
Jag fick 100 kronors rabatt på ett köp på Ecoliving. Jag som älskar naked lips läppbalsam och en hårgelé som bara finns att köpa där tänkte att då måste jag beställa. Problemet är att dom fraktar med DHL. Vilket ger en onödig omväg när jag ska hämta paketet. Så jag mailade dom eftersom det står på hemsidan att dom även fraktar med posten om dom kunde skicka med posten. Jag fick svaret att dom bara skickar med DHL. Varför står det då på hemsidan att man kan välja posten? Jag struntade i att beställa. 69 kronor sparade. =) Frakten för 3 saker skulle gå på 69 kronor.
Maken och jag har åkt till skänkeslokalen och lämnat in massor med saker. Nästan allt som var kvar sen vårat garageloppis i somras. Det är en del saker kvar som jag har ute som säljes eller bytes och har fått några intresserade på. Sen är det några saker som är ute som säljes som ingen är intresserad av men som jag har lite svårare att släppa ifrån mig.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...