söndag 26 oktober 2014

Börjar bli inredningsfreak ;)

Nu när vi (mest jag) håller på och rensar blir det automatiskt att vi vill ha finare och bättre ordning hemma. Så vi håller på och gör om lite saker på budgetnivå (läs snåljåpsnivå). Jag har velat ha en köksö ett tag. I somras var det en som gav bort en gratis. Jag fick den. =) Sen köpte vi nya bänkskivor på rea men det skulle bli för dyrt att köpa en skiva till köksön också så vi klädde om den med dekorplast.
På loppis i somras hittade jag en bananvagga för 10 kronor. Jag ville då ha en bananhängare också. Vilket jag köpte en på Amazon efter att ha misslyckats att köpa en i Sverige. Först försökte jag byta till mig en. Då kom jag på att jag ville ha en träkruka också. Så jag efterlyste en, fick napp och fick den mot ett paket kaffe. Maken utförde bytet igår på väg till tippen. Nu ska jag bara hitta en annan kruka eller blomma som ska vara i.
Jag har även kommit på att jag vill ha likadana krukor i alla rummen. I sovrummet är alla krukor lila. I L:s rum röda eller vita med röda hjärtan. I tv-rummet är det svarta krukor. I köket och vardagsrummet är det massor av olika modeller och vissa är bara innekrukor. Där är det rätt stora växter och krukor alltså krävs det större ytterkrukor som kostar mer att köpa. I köket har jag några vita krukor med blommor på så det vill jag byta ut alla krukor till. Igår hittade jag en plåtburk som var smutsig i botten som jag inte ville ge bort eller kasta. Så jag tog den som kruka till en av blommorna i köket. =) I vardagsrummet ska det vara vita släta krukor.
Rensningen går vidare. Maken har rensat garaget i över 2 timmar igår och i över 2 timmar idag så nu går ena bilen in i garaget. Det har inte fått plats en bil i garaget på flera år så det var STORT. Jag har rensat syrummet i nästan 2 timmar idag. Blev lite grejer till Röda korsets deponi. Men inget att sälja eller byta bort. Alla tyger ligger dock i överskådliga högar efter hur stor bit det är och vilken sorts tyg det är. Det blev så fint att jag går in och tittar flera gånger och bara njuter. Jag börjar känna mig rätt färdig med rensningen. Lite skåp är kvar bara. Sen ska mer saker rensas i garaget. Maken ska gå igenom alla sina privata pärmar och hobbyrummet sen är hela huset genomrensat. =) Det ligger en del grejer och väntar på sina nya ägare lite överallt som jag hoppas bli av med nästa vecka. Kan ju säga att antalet utsaker redan överstiger 200 den här veckan och då är det 3 dagar kvar av rensveckan. =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...