torsdag 16 oktober 2014

Veckans ut

Otroligt ordningsamma oktober fortsätter och målet är 10 grejer ut/dag = 70 saker på en vecka. Jag kom upp i nästan två veckors ut förra veckan. Den här veckan är det inte lika mycket grejer som förra veckan men målet med minst 70 grejer nåddes med marginal. =) Försäljningarna står stilla och skänkes också. Maken har dock rensat en del i hobbyrummet eftersom fibersnubben skulle installera fibern där och inte skulle komma åt om inte maken rensade upp. Det stämmer att om man börjar rensa vill man rensa mer och mer. I alla fall på maken för efter hobbyrummet rensade han sin garderob och garaget. =) Maken har aldrig tidigare rensat en sak tror jag så det var storartat. Mycket av det utrensade ska till tippen så inte så mycket på utlistan av makens utrensade grejer. Eftersom han inte varit till tippen än. Jag har även satt in alla papper för dom senaste 3 månader i pärmar så där blev det lite utrensat.

Ett par av mina pyamasbyxor som hade mer hål än byxa lagda till Röda korsets deponi.

Gett 31 av mina och makens kläder till en familj som behövde kläder.

Lagt 5 av L:s urvuxna kläder som jag missat till Myrorna.

Sålt en skohylla.

Lagt en handduk och 2 filtar till Myrorna.

Lagt två prydnadskuddar med djur på som L inte ville ha kvar till Myrorna.

Lagt 5 böcker till Myrorna.

Gett bort ett tvställ.

3 dukar gett till Myrorna.

Sålt 14 knivar och 14 gafflar.

16 papper lagda i brasan.

4 papper och häften lagda i pappersåtervinningen

Summa: 100 saker.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...