lördag 18 oktober 2014

Gav ingenting

Annonsen i den lokala tidningen under säljes gav inte ett enda telefonsamtal. Skidorna som maken skulle lämna på bytardagen för vinterutrustning gav ingenting heller. Maken trodde vi inte skulle få några pengar för skidorna utan bara skulle förlora bensinkostnaden så han åkte aldrig dit.
Mitt höger öra är fortfarande helt igensvullet. Det gör inte ont längre och jag kan nu ligga på höger sida igen (min favoritsida) så det har blivit bättre. Men det är så jobbigt att inte kunna höra ordentligt och maken och L blir sura på mig när jag säger va hela tiden och skruvar på tv:n till max.
Maken har skött tiodagars handlingen på Willys. Han vägrade köpa Seqr varorna men gick med på mobilkupongerna så bara det var en seger. 550,26 gick handlingen på. Målet med mat för max 2000 kronor i oktober är fortfarande inom räckhåll. =) Vi fick då Bumla bröd från Pågen (facebook) helt gratis. 10 kronors rabatt på Lenor sköljmedel. 15 kronors avdrag för jag smsat Garant. Prisboken är fortfarande bara i barndomsstadiet med bara några få varor uppskrivna. När den är klar hoppas jag kunna sänka maten ännu mer. Maken är helt fascinerad över att våran maträkning är så låg. En stor kostnad är osten vi köper.
Den här gången hade vi ost kvar i matkällaren sen förra handlingen. Oftast köper maken två ostar. Det gjorde han den här gången men den ena osten ska jag experimentera med. Dels köpte han den vanliga Gouda osten (som är den billigaste till ord pris som vi hittat, 43,90/kilo = 112.13 för just den här osten). Dels en hushållsost som var på extrapriset 49,90/kilo (108,49). Hushållsosten ska jag experimentera och göra en lagrad ost av. Jag har tänkt det länge men aldrig kommit till skott + att ostarna brukar ta slut. Lagrad ost är ost som legat längre och då blivit lagrad. Den kostar mer än olagrad ost. Jag tänkte sköta lagringen själv hemma och spara in några kronor. Maken och jag dricker ingen mjölk så osten är vårat sätt att få i oss kalk. Jag kan inte dricka mjölk (jag får ont i magen) och maken gillar inte mjölk (spendregel kallar han mjölk).

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...