torsdag 2 oktober 2014

Veckans ut

Försäljningarna har stannat av lite så inte så mycket ut via försäljningar. Maken har dock varit en tur till tippen med några av alla saker som ska dit. Han kom på att han kan lasta bilen full vissa dagar och åka direkt efter jobbet för att spara bensinen. =)

1 filt lagd till Myrorna.

1 dammvippa som vi haft i över 20 år slängd. Till mitt försvar får jag säga att jag alltid dammar med en trasa och inte med vippan.

Sålt sex blomskott så 6 krukor ut. Jag hade planterat dom för att sälja på vårat garageloppis/skörde/ plantmarknad.

Lagt ett par av L:s urvuxna strumpor som jag missade när jag sålde hennes urvuxna kläder till Myrorna.

Lagt en av L:s urvuxna jackor med trasig dragkedja till Röda korsets deponi.

Lagt olivträdet som jag böt till mig i komposten. Det ville inte trivas hos oss. Det såg ut som skrutt redan när jag böt till mig det och har haft en liten grön gren men nu är den också borta.

Sålt två spel.

Slängt ett par av makens strumpor som inte gick att laga.

Maken tog med en lass med grejer till tippen. Hur många vet jag inte men det var i alla fall våra 3 gamla köksbänkar, så minst 5 saker.

Summa: 19 saker.

Lite skillnad mot förra veckans över 200 saker ut.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...