torsdag 23 oktober 2014

Veckans ut

Tredje veckan med otroligt ordningsamma oktober. Målet är att 10 grejer/dag = 70 grejer i veckan ska ut. Dom två första veckorna har många fler än 70 grejer/vecka försvunnit ut. Lite mindre grejer ut den här veckan. Försäljningarna står stilla. Skänkes också. Jag vägrar åka in till stora staden med en grej som jag ger bort och dom som vill ha grejerna vägrar åka hit. Imorgon kommer det dock bli mer ut då det är skänkesträff i helgen och maken och jag ska åka och lämna nästan alla grejer som är kvar sen vårat garageloppis i somras. Återvinningen var dock var full efter att jag rensat igenom alla flaskor och burkar.

2 pysselböcker lagda i pappersinsamlingen.

Sålt 2 kakformar.

Slängt ett par av mina strumpor. Dom har haft en fläck som inte går bort (vita strumpor - brun fläck) och nu hade dom hål som inte gick att laga också.

Lagt en plansch, en tidning och 2 teckningar som satt på väggen i L:s rum i pappersåtervinningen.

Bytt bort 14 böcker.

Slängt 2 kartonger (typen flyttkartonger) som vi sparat för dom kan vara bra att ha i återvinningen.

Lagt 24 glasburkar i återvinningen.

Lagt 4 flaskor i återvinningen.

Sålt 3 Nintendo spel som ingen spelade och inte har gjort på 100 år.

Lagt ett recepthäfte i återvinningen.

Gett M en kokbok av Per Morberg som jag aldrig tittat i. Jag fick den gratis en gång för massor av år sen. M älskar Per Morberg.

Lagt en vägatlas från 2010 i återvinningen.

La en kartong som jag sparat och hade tops i i återvinningen. Jag stoppade topsen i en metallburk som jag hade istället.

Lagt en flaska Jodopax sen något djur var skadat för massor av år sen i återvinningen. Jag har sparat den om något djur blir skadat igen, men då finns det ju nya flaskor att köpa.

Gett bort 2 bandagerullar.

Lagt ett par av L:s trosor som inte hade någon resår i Röda korsets deponi.

Summa: 64 saker.

Nådde inte målet med 70 saker/vecka ut den här veckan. Tyvärr.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...