onsdag 8 oktober 2014

Veckans sparade pengar

Som börjar med en punkt som jag glömde förra veckan. En kort lista men det är som sagt var inte så mycket sakerna man gör som räknas utan sakerna man inte gör.

1 L skulle på travskola på den stora travbanan på andra sidan stora staden. Bredvid det stora köpcentret. Så maken och jag åkte och handlade (bara det som stod på våra listor) medans hon var på sin teorikurs.

2 Sålt saker för 330 kronor.
3 Gjort eget smör och slapp en extrahandling.
4 Gjort luftfräschare till toaletterna. En flaska luftfräschare kostar (jag tror det är) 28 kronor. Min hemgjorda kostar max 3 kronor.
5 Fick ett presentkort på glassbilen på 100 kronor.

6 Beställde godis till L:s spökfest på Discshop (glömde göra det via gratisbio). Loggade in via Mecenat (jag studerar ju nu) och fick gratis frakt.

7 Ersatte 2 av äggen i pannkakan torsdag kväll med 2 msk sojamjöl.

8 L var hemma från skolan och sjuk torsdag och fredag. Så fredag lunch åt vi restpannkakor sen torsdag kvällen.

9 Köpte inget när jag jobbade onsdag kväll.

10 Skar egen lövbiff av en högrev. Blev 6 middagar av en högrev + lite annat.
11 Gjorde fyrdubbelsats biff med bambuskott och frös 3 satser till kommande middagar.

12 Frös 2 paket hemskuren lövbiff till kommande middagar.

13 Maken har gjort 10 dagarshandlingen på Ica. Gick på 692,77 kronor. Målet med max 2000 kronor mat i oktober är inom räckhåll. =)

14 Fick 5 % på maten på Ica då vi hade en ombyggnadsrabattcheck.

15 Maken åkte på 10dagarshandlingen direkt efter jobbet för att vi skulle spara bensinkostnaden.
16 Fick The millionaire next door gratis via Bookmoch.
17 Får plocka hur mycket vindruvor jag vill hos grannen och har plockat några klasar.
18 L har sett Smurfarna 2 gratis via Viaplay. Nu är ju inte den tjänsten direkt gratis men blir billigare än en biobiljett. Hon brukar se filmer där hela tiden men jag glömmer att skriva
upp det.

19 Min deosten ramlade i golvet för ett par månader sen och gick i tusen bitar. Jag sparade dom största bitarna. Men det var så otroligt svårt att använda bitarna utan att tappa dom (så dom gick sönder i mindre bitar). När maken och jag gick på handlingstur (när L var på travet på andra sidan stora staden på teorikurs) köpte jag en ny deosten. Så jag använder deosten varje dag istället för deo. En sten kostade 52 kronor och räcker minst ett år vid daglig användning.

20 Lagat ett par till av mina trosor.

21 Lagat ett av M:s påslakan. Inget ekonomiskt som vi tjänar på utom M men han slapp då slänga påslakanet så jag gjorde miljön en tjänst.

Vad har du gjort för att spara pengar den här veckan? =)

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...