tisdag 15 april 2014

En mysdag

Idag fyller M år och familjen P var välkomna dit på kvällsfika. Det passade bra eftersom en av presenterna är jättetung och skulle bli svår för M att få med sig hem från kalaset på fredag.
En bänkdiskmaskin. Köpt för 300 kronor.
Han fick även en kartong med maskindisktabletter (vi lyxade till det och köpte dyra tabletter). Gardin och duschdraperi köpt på rabattcheck som jag fick när jag började prenumerera på Jotex nyhetsbrev. Duschdraperistång att sätta duschdraperiet på.  Men vi glömde köpa hållarna. =( Som tur var hade vi hållare hemma. =) I och för sig bara 9 stycken (det var 12 hål på draperiet) och i två färger men M kanske vill ha dom ändå.
På dagen var L och jag till en kompis och hennes barn. Dom skulle ha kommit till oss men vi åkte dit istället. Ett par timmars prat och kaffe blev det för mig och ett par timmars lek och saft blev det för L. Vi hade med påskägg till hennes barn och lite annat smått och gott. Jag fick ett par vinterkängor av henne. =) Jättefina. Jag har alltid velat ha ett par kängor och mina stövlar är ofodrade så jag blev jätteglad. 
Mellan fika ett och fika två var L och jag hemma och rullade påskägg. Den gula marsipanen och nougaten var kvar sen i julas. Jag hade fryst marsipanen så den skulle hålla sig. Den röda och gröna biten som blev kvar tänkte jag använda till jul igen. Håller sig marsipan nästan ett år i frysen? Någon som vet? 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...