onsdag 2 april 2014

Veckans sparade pengar

Känns som om det kommer bli en kort lista denna gång. Men som jag skrivit förut att spara pengar är inte så mycket sakerna man gör utan sakerna man inte gör. =) Vi är som jag skrivit förut nere på summan mig hemma igen men vill nu komma ner så vi fortfarande kan ha ett sparande. 1000 kronor i sparande hade vi tänkt oss. 800 av dom 1000 är kvar.

1 Använt tygbindor.

2 S ena par med stövlar gick sönder. Maken lämnade in dom till skomakaren.

3 S ena väska gick sönder. Maken lämnade den också till skomakaren.
4 Handlat lite extrapriser på Coop igen (man är ju som sagt var inte sämre än att man kan ändra sig). Vi köpte bara extrapriserna. Kaffet kostade 15 kronor/paket (Löfbergs lila). Classic kostade 89 kronor för 5 paket. Osten 39,90/kilo och Vienettan 10 kronor/paket. Ost, kaffe och en del annat ska vi försöka atta ldrig mer betala fullpris för.

5 S och hennes kompis går till och från skolan varje dag istället för att ta bussen. Ingen besparing på busskortet eftersom S åker buss från stora staden och hem sen. I måndags behövde kompisen handla på Willys som dom går förbi varje dag. S köpte då 2 förpackningar med kycklingklubbor. 2 kilo i varje förpackning för 19.90.

6 Handlat två jätteburkar med majs och ananas (jag fryser dom i småförpackningar) på utlänningsaffären. 2,7  kilo majs kostar 39,90. 3 kilo ananas kostar 49,90. I affären kostar ananas ungefär 54 kronor/kilo så en besparing på 112 kronor. Majs kostar ungefär 24 kronor/kilo. Så inte lika stor besparing men dock en liten på 30 kronor. =)

7 Lämnade in tidningar på djuraffären och fick 10% rabatt på köpet. Kostade lite över 500 kronor så 50 kronors rabatt för tidningar som vi annars skulle slängt i återvinningen. =)
8 Lämnade in och köpte lite saker på L:s loppis. Inte samma saker. =) L:s klass ska ha loppisar och disco istället för att sälja saker så besparingen där blev att jag slipper köpa alla strumpor, polkagrisar och annat som barn brukar sälja för klasskassan.

9 S köpte kläder till mig, L och sig själv på en bytardag. Hon köpte även böcker till L om djur. Om vi inte köpt alls skulle vi sparat mer jag vet men kläder måste man ha och lite måste man unna sig annars skulle det blivit ett bra tråkigt sparsamt liv.

10 Köpte 20 stycken saker som jag behövde ha till mitt "företag" som inte var i säsong så jag fick 380 kronors rabatt och fick dom för 500 kronor.

11 Gjorde chokladbollar till mys lördag kväll.

12 M och S åkte till Ikea för M behövde ha en hallampa. Dom köpte då en lagerhylla och två andra saker till mig helt gratis för jag hade presentkort på 1300 kronor som jag fick i julklapp. M fick hallampan som tack för hjälpen. S fick en massa kläder av M (dom var också på HM och köpte nya kläder till M) som tack för hjälpen.

13 Trodde jag behövde en vårjacka men hittade 5 stycken som jag fått av svärmor och kompisar när jag rotade igenom en garderob.

14 Ger L hemgjort äppelmos istället för köpt sylt på flingorna på morgonen.

15 Lånat 3 böcker till L, en till mig och en till maken på biblioteket.

16 - 35 se förra veckan det är sånt vi alltid gör.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...