söndag 20 april 2014

Fick en fridag

Påskaftonen trodde jag skulle firas hemma hos mamma och pappa men dom trodde vi skulle dit påskdagen. Då vi skulle till svärmor. Förvirrande?? Det slutade med att annandagen ska delar av familjen P till mamma och pappa. Andra delar ska fiska. Vilket gjorde att påskaftonen blev helt fri. =) Nästan i alla fall.
Som vanligt fick Familjen P inte något godis i sina påskägg (L fick två ägg ett med godis). M:s påskägg är inte med på bild. Han fick en flaska från systemet med någon dricka som han gillar som jag inte kommer ihåg vad den heter. Maken fick Pistvakt filmen köpt på Tradera. S fick en timmes massage på stora stadens massageskola. L fick 3 star wars filmer köpta på Filmboden.
I påskägget från mamma och pappa låg 500 kronor. Dom är nu spenderade på en "ny" tv. Våran 28 tums tjockis passade inte alls i tvrummet tyckte maken så han ville köpa ny tv. En sprillans ny hade vi inte råd med. Just nu hade vi inte ens råd med en begagnad. Men så fick vi 500 av mamma och pappa samtidigt som det var en som sålde en 42 tums lcdtv för just 500 kronor. Ett tillfälle för bra för att missa.
L börjar växa ur sin cykel. Sadeln är höjd men snart går den inte att höja mer. Så var det en som gav bort L:s nästa cykel. Det var punka på ena däcket och växelvajern var av men det är lätt fixat av händiga maken. 5 växlar var det och L är nu kär i sin nya cykel och kan inte vänta på att få börja cykla. Provsuttit den har hon gjort ett par gånger och den är lite för stor. Det passar ju rätt bra för då har maken tid att fixa iordning den. Det är L:s nya cykel som står längst fram.
Jag har även försått/sått i balkonglådorna. I balkonglådorna sitter nu: spenat, två sorters sallad, dill och rädisa. I krukorna på förodling finns: physalis, tomater, gurka, melon, luffa, pumpa, persilja och två sorters chili.
Sen kom min fikakompis på fika, prat och byte. Hennes son fick två kostymer som M vuxit ur. Jag fick en lampa som jag tänkte ha på altanen. Innan maken krossade min dröm. =( Innelampor kan inte sitta ute. =( Så finns det någon elkunnig läsare som vet om man kan koppla om en innelampa på något vis så den kan sitta ute? Jag efterlyste en kronliknande lampa att ha på altanen och nu har jag två stycken. Jag böt till mig en häromdagen också. Den ena ska jag sätta inne men den andra vill jag alltså ha ute.
Påskdagen har firats hemma hos makens mamma och pappa. Vi hade med långpannebröd till svärfar. Hans julklapp är ett hembakt bröd/månad. I värdinnegåva hade vi med oss nötter och russin blandning från ena påsen som vi köpte när maken och jag var på Saltå kvarn.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...