torsdag 10 april 2014

En klar elva kvar

När L fyllde år fick hon bland annat kuponger av oss. En kupong = en upplevelse. T ex bio, leklandet, djurpark, ridning på islandshästar, fiska med pappa, skogsutflykt, badhuset. Jag försökte ta 6 saker som kostade pengar och 6 saker som inte kostar något. Grejer har hon så det räcker och blir över. Idag är en av kupongerna avklarade. Nästan gratis tack vare mamma.
Lek och buslandet blev det idag tillsammans med L:s b f f. (best friend forever). Jag har aldrig varit där förut bara när jag har lämnat L på kalas. Det är dyrare än det andra lite mindre leklandet som också finns i stora staden. Det lilla leklandet kostar 100 kronor. Lek och bus kostar 120 kronor. Men det var så mycket mer värt än dom där 20 kronorna. I alla fall när man har ett större barn som jag har. Det var inte alls mycket folk. Jag satt i cafeterian hela tiden och läste en bok. 3 timmar var vi där. Bilden är lånad från lek och buslandets hemsida. 
Hela boken hann jag läsa. Men den är inte så lång (ungefär 80 sidor bara) och väldigt lättläst. Jag har läst den förut med flera gånger. När L fyllde fick hon 2 biljetter till Lek och buslandet av mamma och pappa så jag betalade "bara" fikat. Vilket inte är så bara när det gäller såna ställen. =( Tyvärr får man inte ta med matsäck annars hade jag gjort det. Men L och hennes kompis hade en toppenbra dag så jag är nöjd och kan tänka mig att åka tillbaka igen. 
Innan utflykten har jag pysslat hemma och gjort inlagd gurka och inlagd ingefära (gari). Maken och jag äter några bitar gari till kvällsmaten varje dag. Jag har även försökt rensa upp i matkällaren. Vi har väldigt många flaskor med varierande innehåll där och jag funderade på om jag skulle ge bort/hälla ut några. Älgörtssaften till exempel. Älgört är det samma ämne som det är i magnecyl. Acetylsalicylsyra. Jag gjorde dom för att ta ett glas mot huvudvärk ibland. Men jag ska ju helst inte äta tabletter med Acetylsalicylsyra i. Alltså ska jag helst inte dricka saften heller. Men samtidigt skär det i hjärtat om jag ska hälla ut den. Men ingen annan kommer säkert att dricka den. Maskrosvin har vi också massor av flaskor. Det smakar skit först men blir godare ju längre dom får stå. Men jag dricker inte vin och maken vill inte dricka maskrosvin. Så varför jag gjorde det vete katten. 

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...