fredag 4 april 2014

Igång igen

Jag är nu igång och jobbar mina älskade kvällar igen och det känns som om jag aldrig varit därifrån. Uppdelningen av områdena är annorlunda och jag kör bara hemvård nu. Vårat kontor är också nytt. Men arbetskamraterna är samma och det känns som skrivet var som om jag aldrig varit därifrån. Förutom att jag går bredvid hela april. Vilket låter som en väldigt lång tid men med tanke på att jag bara jobbar 4 kvällar på hela april så är det inte så mycket. Jag tycker dock att det räckt med en kväll bredvid.
Innan jobbet igår var jag till Plantagen med en jobbarkompis. Hon skulle handla och ville inte gå själv. Vi har en jättestor porslinsblomma i vardagsrumsfönstret. Någon gång nu i vår ska det fönstret bytas ut. Det är bara dom i vardagsrummet kvar nu sen är alla fönster bytta till såna med lägre uv värde. Porslinsblomman har växt sig jättestor (jag köpte den som stickling en gång för 15 kronor på Växus som det hette då) och jag har trätt den runt fönstret. Den kommer att bli jättesvår att få bort och maken tyckte vi skulle slänga den. Det är jag dock inte så pigg på, den blommar rätt ofta med mellan 20 och 30 blommor samtidigt. När vi var på Plantagen igår såg jag porslinsblommor, 199 för dom små och 299 för dom stora. Dom stora var kanske en tiondel av min blomma. Tror nog att jag ska försöka trä ut den på något vis.
Jag såg även citronträd där med massor av citroner på. 599 kronor. =( Jag fick ett presentkort på Plantagen när jag fyllde på 100 kronor men 499 kronor är också för mycket pengar. =( Jag hade ett citronträd en gång som gav två eller tre citroner innan det dog. Snart är det dock mors dag så jag ska nog önska mig ett citronträd i present eller fler presentkort på Plantagen. Bilden är lånad från Plantagen.
Räkningen för sopor och vatten och avlopp kom idag. Vattenförbrukningen hade minskat med 3 kubik = 39 kronor sen förra året. =) M har flyttat men det beror inte på det för den här tiden förra året var S i USA så då var vi lika många som vi är nu. Så jag tror att det beror på vårat vattensparande. Idag till exempel vattnade jag blommorna inne med vatten från ena regnvattentunnan.
Maken och jag åkte på en liten utflykt efter att han slutat jobba. Första stoppet var macken. Bilen behövde lite "mat". Andra stoppet var att ta ut ett paket. Min naturalbox hade kommit. Innehållet denna gången var: Madara Cranberry & Juniper hand och kroppstvål. Go for life torkad ananas. Pulsin Maple & Peanut proteinbar. Aloevera Green tea and lemon. Inecto pure coconut hair repair. Värdecheck på 200 kronor på bungy pump stavar (kostade 1000 kronor så nej tack, jag håller mig till mina vanliga stavar). Och dessa förbenade prover.
Sista stoppet var Naturskyddsföreningen bytardag. 5 plagg inlämnade och 5 biljetter ligger nu i plånboken och väntar på att bli använda imorgon då själva bytardagen är. Naturskyddsföreningens bytardag är nämligen en riktigt bytardag då man byter kläder mot kläder.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...