onsdag 23 april 2014

Veckans sparade pengar

Ytterligare en storhelg har förflutit. En del pengar har gått åt men också en en del sparande har det blivit. Försått har jag också gjort. Efter dom två föregående veckornas spenderande så har jag åter fallit i mitt vanliga inte handlande så punkt nr 1 blir:

1 Bara gjort av med 3 kronors parkering på hela veckan och nästan inga andra utgifter. Vi köpte en tv med för 500 kronor men dom 500 fick vi av mamma och pappa. Annars hade vi inte köpt tv:n. Dock en utgift.

2 Hade tygservetter på påskbordet.

3 Tvättade tygservetterna i den vanliga tvätten så ingen extra maskin skulle bli körd.

4 Vädrat L:s finkläder.

5 Fick paprika plantor av grannen.
6 Försått tomater, chili, melon, luffa, gurka, physalis, persilja och pumpa.

7 Sått sallad, dill, rädisa och spenat i balkonglådorna och ringblomma i grytan.

8 Använde jord från komposterna när jag sådde.
9 Fått L:s nästa cykel gratis. =) Växelkabeln var av och det var punka men det är lätt fixat av händiga maken.

10 Bytt till mig två liter yoghurt med smak till L.

11 Hade med värdinnegåvor som vi hade hemma när vi skulle till föräldrarna på mat. Nötter och russin till svärmor och godisägg till mamma.

12 Fått två mattor av mamma som vi har i tvrummet.

13 Fått två gardiner av svärmor som vi ska ha i tvrummet och i L:s rum.

14 Gett Skutt maskrosor varje kväll.

15 Lagat L:s ena gympapåse som gått sönder.
16 Sydde två kuddar till tvrummet av en bit av S överkast (jag sydde om det när hon fick det för det var för stor. Biten sparade jag i syrummet) och fyllningen från 4 gamla kuddar.

17 Gjort iordning en träpall som nu står som avlastningsyta i badrummet.

18 Bar upp en stol som var över i källaren och ställde i det tomma hörnet i sovrummet. Jag ville ha min hängstol där men maken säger att det inte sitter några reglar precis där.
19 Gjort nytt vin till maken. Kostar 6 kronor/flaska.

20 Lagade några av makens strumpor och några av mina trosor.

21 M:s gamla rum numera tvrum är nästan klart. 700 kronor har det gått på hittills (+500 för tv:n). Fondväggen böt jag till mig. Mattorna fick jag av mamma. Soffbordet böt jag till mig mot en läsk. Soffan vi köpte M:s soffa för 200 kronor och fick våran på köpet. Databordet fick vi gratis. Datastolen med. Fläkten är M:s gamla lampa. Gardin fick vi av svärmor. Tavlorna var såna vi hade i förrådet. Så dom 700 är golv och tapet.

22 Vattnat krukväxterna med vatten från regnvattentunnan.

23 - 42 se en gammal lista, det är sånt vi alltid gör.


Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...