lördag 26 april 2014

Reklampaus - Tapetorama

Vi har precis tapetserat om M:s gamla rum och gjorde samtidigt om det till tvrum. Jag ville ha en fondvägg i rummet och böt till mig tapeten till den. Vi utgick från den när vi köpte tapeten till resten av rummet. Jag tycker att det är svårt att köpa tapeter. Dels veta vilken sorts tapet jag vill ha. Sen ska maken helst vilja ha samma tapet. Och S och L. Sen ska den helst inte vara för dyr heller. Stå och tjafsa i affären känns inget vidare därför gillar jag Tapetorama. Där kan vi i lugn och ro hemma komma överens om vilken tapet vi vill ha. Dom har 14.000 tapeter att välja bland. Vilket gör dom till Nordens största internetbutik för tapeter. Dom säljer även textilier, färg och inredning. Det finns även en fyndavdelning. Där kan man fynda tapeter till 20 - 60 % rabatt. Det kan vara svårt att välja tapeter bara från en bild på dataskärmen. Så man kan köpa ett litet tapetprover för 50 kronor/styck. Eller ett stort tapetprov för 100 kronor/styck.
Det finns även gamla tapeter från 1910 - 1980. Det är bra om man vill återskapa ett viss årtionde eller ett gammalt rum.
Jag gillar 60 talet och föll för flera av tapeterna. Bland annat en med blå blommor. Den skulle passa som fondvägg i sovrummet. Då får jag ha kvar den blåa tapeten som jag älskar men får samtidigt en fondvägg som är så fint.
Jag gillar även Stig Lindberg så en tapet av honom skulle jag också kunna tänka mig som fondvägg i sovrummet.
Det finns även en guide där dom tar upp vilken sorts tapet man ska välja. Hur man räknar ut hur mycket tapet som går åt. Vi råkade ut för att vi hade köpt för lite tapet. Tapeten såldes inte längre men vi fick provrullen. Eller egentligen hade vi inte köpt för lite tapet. S och jag fick för oss att vi skulle tapetsera och förstörde en våd som var det som fattades. Det står även om hur man bäst sätter upp tapeter och vilka redskap man ska använda. Den guiden skulle S och jag ha behövt läsa innan vi började tapetsera.
Dom skickar alltid enligt det billigaste fraktalternativet. Och samarbetar både med posten, DHL, Schenker och UPS. Småprover och färgkartor skickas alltid fraktfritt.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...