måndag 30 november 2009

Julpysslat och mer kärleksbrev

L ville göra något till L. Så hon gjorde ett kärleksbrev och ett pepparkakshjärta som L hade gjort till henne.För att inte göra precis likadant hjärta som L hade gjort till L så skrev vi på med kristyr. Kristyren räckte till nästan alla pepparkakor vi gjorde i lördags. L tvingade maken att göra ett kärleksbrev till mig också.Även om det var påtvingat blev jag väldigt glad ändå. Mest för det enda ordet Tack som stod inne i brevet. Maken och jag är som yin och yang. Vi vill/tycker olika nästan hela tiden. L hade ont i halsen imorse och fick vara hemma från skolan. Det var nog bara morgonont som man kan ha ibland. För det gick över sedan så sista simskolan får hon gå på ikväll. För att ha något att sysselsätta L med så har vi julpysslat. När M och S var små köpte jag ett pysselpaket av en jultidningsförsäljare. Paketet har legat oöppnat fram till idag. 2 julkort, 2 tomtesprattelgubbar, 2 änglar och en ljuslykta blev det. Julkort vet jag fortfarande inte hur jag ska göra med. Jag tittade igenom dom vi fick förra året. Både vi och andra har dragit ner på julkort så det var bara 7 stycken. Men om jag ska skicka julkort vill ja skicka till morfar och min farbror. Dom skickar aldrig egna julkort. L fick en tomtedräkt på posten av mamma och pappa. L älskar att få post och det vet mamma. Jag tog kort på L i dräkten och epostade över till mamma. L var så söt på korten att jag funderar på att göra julkort av dom. Betala för att göra dom tänker jag inte göra, då gör jag hellre egna. Jag har provat att göra kort idag. Första kortet stod det bara "God jul och gott nytt år önskar" på. Alla namnen försvann. På andra kortet stod det mitt och makens namn men barnens namn var avhuggna på mitten. Maken är bättre på datorer än mig så jag ska lämna över jobbet till honom innan vi får slut på fotopapper. För att få snabba poäng på Gratisbio beställde jag en massa saker första veckan. jag har slutat med det nu. Bland annat en Pippi Långstrump bok från Barnens klassiker. Det skulle vara med en dataskiva i paketet. Skägget i brevlådan. Jag trodde att det skulle vara en riktig skiva med riktig fodral. Vilket det inte var. Besviken! Fast boken var väldigt fin och jag är sugen på att fortsätta samla böckerna Men det är 29 böcker. Dom kostar 139 kronor/ styck + 36 i porto = 175/månad. Det blir 5075 kronor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så fina var dom inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag har fått I dont know hoes she does it som jag mochade från Bookmoch. Jag lånade svenska versionen på biblan och gillade den så mycket att jag ville ha den. Som tur var fanns den på Bookmoch.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...