fredag 13 november 2009

Mer väggord, pinsamt och gratisbio

Helt plötsligt har jag 305 poäng på gratisbio, då har jag inte svarat på fler undersökningar eller beställt fler saker. Jag har bara loggat in en gång/dag. Skrivit i lite gästböcker och gjort lite vänförfrågningar. Sen har jag skrivit om Gratisbio på bloggen och fått poäng för det. Bara 95 poäng kvar tills en biobiljett. Det är lätt att samla poäng. Vill fler samla poäng till biobiljetter och presentkort tryck här så jag får värva er.
När M och S var små åkte vi rätt ofta till Skojlandet. L har aldrig varit där så jag har velat ta henne dit. Igår åkte vi dit. Skojlandet är mindre och billigare än Lek och buslandet. Det är inte lika populärt heller. När vi kom dit var det 1 barn (max 2 år) där + L. Jag hade inga kontanter utan skulle betala med kort. För att göra det enklare så skulle jag betala inträde och fika samtidigt tyckte hon i kassan. Efter fikat när jag skulle betala gick inte mitt kort. Jag blev helt kallsvettig och hjärnan gick på högvarv. Visst hade jag över 600 på kontot? Har jag ingen täckning? Hon i kassan trodde det berodde på att jag hade Handelsbanken, deras apparat gick bara på Sparbanken. Men vi kom överens om att jag skulle åka och ta ut pengar. Efter en stund kom 2 tjejer till, varav en i L:s ålder. L som hade lekt jättebra själv hela tiden började leka med dom. När det var dags att åka så tyckte hon i kassan att L kunde vara kvar. L tyckte det var en jättebra idé Det kändes nästan som om jag fick lämna L i pant. L tyckte det var jättekul och vill gärna åka dit igen. Hon fick blev medlem i skojlandsklubben. Då får man gratis inträde ibland, gratis fika ibland, speciella medlemskvällar. Det kostade inget att bli medlem.
Jag har gjort ett väggord till köket.

Väggen är målad, jag törs inte sätta dom på tapet.Maken bara suckar.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...