onsdag 4 november 2009

Gratis är gott

I alla fall om man håller sig till det som är gratis och inte lockas med av alla jä**a erbjudanden. Jag fick tips om en blogg som heter Gratis är gott igår. Jag blev helt fascinerad av Petra som har bloggen och tillbringade en stor del av kvällen med att läsa alla inläggen. Som hon är så skulle jag vilja vara. Hon får hur mycket saker som helst gratis. Saker för flera tusen i månaden ibland. Jag ska följa bloggen och se om jag också kan snappa upp lite gratissaker. Jag har anmält mig till Old el Pasos nyhetsbrev och hoppas på att få ett gratis förkläde. Jag använder inte förkläde så ofta, men skulle behöva göra det varje gång jag lagar mat eller bakar. Jag spiller hela tiden. Dom gångerna jag kommer ihåg att sätta på mig förkläde får jag låna L:s för jag har inget eget (ingen julklapp tack!).
Vill fler ha förkläde och nyhetsbrev tryck här. Jag gillar inte att gå på bio men det gör L. Tyvärr blir det inte så ofta eftersom biobiljetter kostar en hel del. Biobiljetter är en sak som Petra verka få hela tiden nästan. På sidan Gratisbio kan man samla poäng och byta mot gratis varor. Man kan även få presenkort på bla Stadium och Åhléns. Där kan man samla ihop poäng till biobiljetter. Bara genom att logga in en gång om dagen får man 0,5 poäng tex. Man kan även logga in på gratisbio och in på de ordinarie hemsidorna och få ihop poäng. Obs bara bra om man har tänkt att beställa ändå. Eniro till exempel finns med som länk. Går man in via gratisbio får man 1 poäng. Bra för mig som kollar Eniro flera gånger i veckan. Jag har anmält mig. Vill ni hänga på? Klicka här och registrera er. Så får jag lite fler poäng dessutom. Man får 50 poäng redan vid registreringen, jag har även svarat på en massa undersökningar och snart fått ihop 100 poäng. Vid 50 poäng (registreringspoängen räknas inte) får man en kod till sin mobil som man visar upp på en pressbyrå och får ett gratis tuggummipaket. Man kan få en massa saker gratis via sidan men jag har inte fallit för något ännu. Men tyvärr har jag fallit för en massa andra erbjudanden. Såna som jag har så svårt att motstå. Jag har "köpt" Kalle Anka, 9 nummer och Kalle Ankas jul på dvd. Alla filmerna i Ice age och ett ice age mjukisdjur för 39 kronor. Vitaminer till L och ett nöjeshäfte för 199 kronor.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...