måndag 17 augusti 2015

Veckans ut

Veckans rens enligt
Rensa ut och lev lättare var 10 valfria saker. Jag har rensat ut 10 saker/veckan enligt en annan utmaning förut. Vi har så otroligt mycket saker. Fast jag rensar och rensar verkar aldrig antalet saker minska. Ändå är det rätt svårt att rensa ut 10 saker. Dom flesta sakerna man har har man ju köpt eller fått av en anledning. Annars skulle man ju inte ha dom. Jag har massor massor med saker ute till försäljning/byten med det går otroligt trögt. L och jag planerar att stå på loppis i höst och då försvinner ju en del ut. 10 saker + några till lyckades jag få ihop dock.
1 av mina favorittröjor som fick en svarta vinbärs fläck som inte gick bort med min dipp, Vanish, klorin eller glycerol lagd till Röda korsets deponi.
1 smörkniv i trä som gått av eldat upp
1 ätpinne som L målat på eldat upp (jag diskar ätpinnarna och vi återanvänder dom).
1 diskmedelspump som S köpte till mig för flera år sen som gått sönder slängt.
1 Jelly Belly bean box som jag sparat sen L:s Harry Potter kalas i november och tänkte ha som småförvaring (vilket jag aldrig hade) lagd i återvinningen.
17 golfklubbor och 1 bag såld.
1 vattenpistol som var sönder slängt.
1 trägaffel som S råkade ha sönder eldat upp.
5 kräfthattar lagt i återvinningen.
1 kruka som gick sönder slängt.
1 par av mina shorts som hade mer hål än shorts lagt till Röda korsets deponi.
1 delfinlampa köpt på Universeum för flera år sen som gått sönder lagt i elektronikåtervinningen.
Summa: 32 saker.
Lite handlat har det blivit. S gjorde en extrahandling på Citygross. Maken gjorde en extrahandling på Ica. S och jag var på katalogsläpp på Ikea och handlade lite efteråt. Mattorna i sovrummet glider så Popcorn törs inte hoppa upp i sängen längre. Så en halkmatta som ligger under mattorna och gör dom glidfria köptes. En papperskorg till omklädningsrummet köptes också. Jag kämpar med att minska antalet papperskorgar och S kämpar för att öka dom. Men en papperskorg utanför duschen är en rätt smart grej.
Eftersom man skulle rensa lite slumpartat överallt så inget specifikt område att byta ut plasten på.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Köpt en kompost och ansökt om hemkompostering hos kommunen. Som är steg ett i att kunna ansöka om sophämtning var 4:e vecka istället för ...