måndag 24 augusti 2015

Veckans ut

Den här veckan var en semestervecka enligt Rensa ut boken. Man skulle dock tänka över vad man brukade ge bort i present/julklapp och gärna försöka ge bort begagnade saker eller ätbara saker eller andra gåvor som inte var saker t ex upplevelser. Jag försöker både ge bort och önska ätbara saker eller upplevelser. Eftersom jag har en massa saker ute som skänkes och säljes så har det försvunnit lite ut ändå. Jag har även tagit tag i högen med papper som ska sorteras in i pärmar. Jag brukar sätta in dom varannan månad men har inte gjort det sen i januari. När vi köpte "ny" byrå till sovrummet så passade jag på att rensa igenom alla saker när jag flyttade över dom från gamla byrån.
9 badankor bytt bort.
1 flaska lagt i återvinningen.
1 par skor har S slängt (visste inte att Röda korset tog emot utslitna skor också, skit också).
20 +++ papper eldat upp.
20+++ papper lagda i återvinningen.
1 bruksanvisning på en klocka som M fick ärva efter mig gett till M.
2 väskor sålt.
2 gamla bokmärkespärmar fulla med bokmärken bytt bort.
14 uteleksaker och bollar bytt bort.
10 gamla trosor och strumpor gett till Röda korsets deponi.
12 av maken utrensade kläder lagda till Röda korsets deponi.
3 glasburkar lagt i återvinningen.
1 byrå såld men en "ny" byrå köpt så inget ut.
1 par av L:s tights som hade mer hål än tights lagda till Röda korsets deponi.
Summa: 96 saker om jag bara räknar pärmarna och inte alla bokmärken.
Eftersom det var semestervecka med tankar om presenter/julklappar så inget av plast att byta ut. Jag ska försöka tänka att inte ge saker av plast om jag ska ge saker.
Köpstoppet har gått bra. Det enda som är handlat är 15 dagars handlingen på Willys av maken. En "ny" byrå till sovrummet är köpt också. Den gamla ska säljas. Ett inte nödvändigt köp egentligen. Vi hade en fullt fungerande byrå, även fast vi behövde ha en med fler lådor i (den vi hade hade bara 3 lådor, den "nya" byrån har 6 lådor). Sängborden och sängramen är numera Malm så vi ville ha en byrå i samma serie. En ny byrå kostar 1195 kronor. Vi betalade 350 kronor för våran. Vi sålde våran gamla byrå för 500 kronor så vi tjänade alltså 150 kronor på att byta byrå. =) Maken och L har varit på en minisemester i huvudstaden. Det enda dom köpte där (förutom hotellrummet) var kvällsmat tisdag kväll. Onsdag lunch och kvällsmat blev dom bjudna på. Upplevelser och mat ingår inte i köpstoppet - det får vi alltså köpa "hur mycket vi vill av".

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...