onsdag 12 augusti 2015

Veckans sparade pengar

En lång lista igen. Saknaden är precis lika stor men tvingar mig till att göra saker.

1 15 dagars handlingen på Ica är gjord. Gick på 1273,93 kronor. Då är maten för 15 dagar + det som är billigast på Ica och ska räcka i en månad + en del till den årliga kräftskivan köpt.
2 Köpte en gratis Pärson och en gratis qourn.

3 Sålt saker för 280 kronor.

4 Äppelcidervinäger balsamet som jag fick prova i en loppi blogbag är slut. Frågan var om jag skulle börja med vanligt balsam igen? Köpa nytt? Eller göra eget? Jag valde nr 3. Vinägern som var doftade lite hallon, som jag hade essens av efter den rekordkorta göra egen tandkräm perioden.

5 S har permanentat mig.

6 Jag har bakat långpannebröd.

7 Fikat gratis på Espresso house med L och S. Presentkort kallas det.

8 Mitt kaffe blev ännu mer gratis. Jag skaffade Espresso house appen för jättelänge sen och fick en gratis kaffe då som jag glömt att använda varje gång.

9 På den årliga kräftskivan dekorerade vi med pynt som vi sparat. Vi hade på oss hattar som vi också sparat.

10 Maken har lagat golvet i hallen som hade en vattenskada. Parketten hade rest sig.

11 Beställt två biobiljetter i GFK panelen.

12 Fick äntligen tummen ur och gick med i Refunder. Jag beställde en Linas matkasse till extrapris och med Refunderrabatterna behövde jag bara betala 29 kronor för 3 måltider för 4 personer. Man kan säga upp det på en gång så inget köpkrav på fler matkassar.

13 L fick en Kelloggs sked med koder som jag fått gratis. När jag skrev och frågade var skeden var fick jag tre nya koder så en till sked är på väg.

14 Skaffat appen många sträckor små och fick ett gratis paket korvbröd när jag delade den på Facebook.

15 Blev medlem i nya Hemglassklubben och fick en rabattkupong på 20 kronor vid köp av ett paket gräddglass.

16 Fick ett gratis kakmix paket efter att jag gått fem gånger med appen på nummer 14.

17 Använt tygbindor.

18 Tackade nej (flera gånger - han var envis men jag var mer envis) till en dörrförsäljare från sector alarm som ville att vi skulle skaffa deras larm. Dom var här för bara några månader sedan och då var det samma drive med låga priser för det är sååå många grannar som ska skaffa deras larm.
19 Bakat läfsor.

20 Fått 45 kronor tillbaka via Earnd it appen på saker som vi handlade.
21 S gjorde en liten extrahandling på Citygross. Vi hade slut på mjölk och yoghurt. Där köpte hon en gratis Felix rätt bland annat.

22 Hon köpte två flaskor diskmedel. Extrapris 10 kronor/styck. Använde Earnd it och fick tillbaka 6 kronor/styck = 4 kronor fört en flaska diskmedel.

23 Lagat två av mina toppar.

24 S och L har bowlat gratis två gånger genom Barn bowlar gratis.

25 Bytt till mig en digital biobiljett. Jag hade ett presentkort på Bishop arms som jag fick för att jag är medlem där.

26 Bytt till mig 2 Västebottenpajer. Fick tillräckligt med stämplar i Felix klubben att jag kunde beställa två till.

27 Bytt till mig tre Brämhults juice. En böt jag bort mot några av ovanstående stämplar.
28 Jag hade namnsdag och vi firade med en glasstårta som jag hade i frysen sen dom såldes för 10 kronor/styck.
29 Skickade in Dogman streckkoder och fick ett paket med lite hundsaker för priset av porto (29 kronor).
30 Böt till mig produktcheckar på Verum hälsofil och Findus. Fick erbjudande om gratis vindruvor via Ica maxi.

31 Fick en smskupong på gratis havrepasta för jag var ihärdig på appen många sträckor små.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

 1 Lagade Izzys ena leksak som gått sönder.  2 Hittade en hög med övervintrade morötter när jag rensade ena sålådan.  3 Vi började få slut p...