måndag 3 augusti 2015

Veckans ut

Området att rensa den här veckan var fotografier. Man skulle sätta in alla fotografier i pärmar. Vilket jag redan gjort för länge sedan. S håller på och scannar in alla våra fotografier så vi eventuellt ska skippa alla fotopärmar och ha alla kort digitalt. Vi har inte framkallat kort på säkert 5 år utan kör digitalt. Så inget ut där. Jag har rensat igenom alla L:s skor och stövlar. Både dom hon använder nu och dom hon ska växa i. Jag rensade även igenom mina stövlar och gav bort några som jag inte använt på säkert 5 år. Maken har rensat igenom hobbyrummet (även kallat skräprummet) så veckans ut slår nog rekord tror jag.
11 par med skor och stövlar gett bort.
2 sängbord bytt bort.
30 ++ elektronikgrejer som maken rensat ut lagt i elektronikåtervinningen.
2 av mina strumpor som hade mer hål än strumpa gett till Röda korsets deponi.
10 ++ kläder som maken rensat ut gett till Röda korsets deponi.
1 paraply som man blev mer blöt än torr av slängd.
1 linjal som gick av slängd.
1 smyckeskrin bytt bort.
4 dynor gett bort.
30 barnböcker sålda
34 ungdomsböcker sålda
50 ++ kassettband slängda
Summa: 176 saker.
Fotopärmarna är av plast, inget som jag kommer byta ut dock. Om alla papperskopior försvinner försvinner pärmarna automatiskt annars får dom vara som dom är.
Sista loppis veckan som var så två besök blev det. Så en del inhandlat där. Allt såldes ut för halva priset så det är sista veckan man kan fynda mest. Annars inget handlat.

Inga kommentarer:

Veckans sparade pengar

Glömde förra veckan så här är två veckor.   1 Sytt ett till kaffefilter.  2 Sytt en skålmössa.  3 Sytt en nötmjölkspåse.  4 Satt en sats äpp...